El muntatge de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya ressaltarà la grandiositat i el color de les obres

Ja han començat els treballs de muntatge de les obres de Sorolla. Visió d’Espanya, exposició que serà inaugurada el pròxim 7 de novembre al Centre Cultural Bancaixa. En estos moments, ja han sigut retirades de les caixes les obres següents: Galícia, Navarra, Elx, Guipúscoa, Els Toreros de Sevilla i part de Castella.

Les 14 peces es distribuiran en dues grans sales. En la primera, estaran La correguda de bous, d’Andalusia, Elx, València, Catalunya i Castella, la més gran de totes, que fa 13,92 metres d’ample; i en la segona planta, s’ubicaran les obres d’Aragó, Navarra, Galícia, Guipúscoa, Ayamonte, i tres més d’Andalusia i Extremadura.

La col·locació dels quadres serà molt diferent de la que han tingut a la sala de la Hispanic Society de Nova York. En l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya les obres estaran a una altura molt més baixa, el que permetrà ressaltar-ne la grandiositat, el color i la proporció.

A més de la pròpia exposició, s’ha preparat una mostra de fotografies de tot el procés de restauració de les obres i una altra sala en la qual s’explica la història de la Hispanic Society.

Els treballs de muntatge, que estan sent supervisats pel restaurador de Bancaixa, Vicente Ripollés, el restaurador de la Hispanic Society de Nova York, Marcus Burkei i els comissaris de l’exposició, Felipe Garín i Facundo Tomás, estan desenvolupant-se segons el que s’ha previst.