Bancaixa presenta, a Getxo, el tradicional concert “Retaule de Nadal”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a la ciutat de Getxo i ho fa de la mà de l’agrupació musical local Coral Ondarreta.

El concert tindrà lloc a les 20:00 hores de demà dilluns, a l’Església de Santa Ana. El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’estes dates. El recital està estructurat en sis parts cada una de les quals introduïdes per un orador que recitarà un text relacionat amb les obres que s’interpretaran a continuació.

L’audició de Bancaixa obrirà amb dues peces introductòries per a posteriorment abordar l’acte titulat L’alegria del Nadal on interpretaran O eguberría i The very best time of year. Hi segueixen els actes titulats La Noche Santa, El Nacimiento, i La Adoración. La Coral interpretarà obres com Noche de Paz, Pequeño pueblo de Belén o Vamos, pastorcillos. Per acabar, amb El Júbilo, la Coral Ondarreta interpretarà Lenengo Noel i Happy Christmas, de John Lennon. Com a colofó final, estan previstes les propines Adeste Fideles i We wish you a Merry Christmas.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de 1972. Estos concerts han adquirit una gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa bandera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana, i progressivament, l’activitat ha anat estenent-se fins cobrir la pràctica totalitat del territori nacional. El 2008 ciutats com Saragossa, Oviedo, Lleida, Palma, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional concert de nadal de Bancaixa.

Coral Ondarreta. Manuel Torre, director.

La Coral Ondarreta és un cor de veus mixtes compost en l’actualitat per uns 45 coralistes.

Naix el 1967 en Las Arenas (Biscaia-Espanya), davall la direcció de Bonifacio Otza. El 1975 s’hi fa càrrec de la direcció Nicolás Torre Martínez, i dos anys més tard, el 1977, la batuta passa a mans del seu fill, Manuel Torre Lledó, el qual roman des de llavors com a director de la Coral.

Al llarg de la seua història, la Coral Ondarreta ha desenvolupat un ampli repertori, abordant tot tipus d’obres corals. Du a terme anualment un intens programa de concerts, habitualment a Biscaia i al País Basc, realitzant també actuacions i gires per distintes ciutats d’Espanya, i per algun dels països amb més tradició musical d’Europa, com Txèquia, Alemanya i recentment Hongria.

En estos últims anys, la Coral Ondarreta ha abordat projectes que pretenen aportar aires nous al panorama coral del país, com el projecte “MÚSICA Y QUIJOTE”, commemoratiu del IV Centenari del Quixot, la recuperació de l’Stabat Mater, de Nicolás Ledesma, que ofereix en concert sacre els Divendres de Dolors, o el concert anual “La Navidad en el Mundo” En estos dos últims concerts actua acompanyat per l’Orquesta de Cámara Ondarreta.