Bancaixa presenta a Madrid l’exposició del XXXIV Premi de Pintura, Escultura i Art Digital

L’obra Como le piensa, de José Antonio Hernández Albero, ha aconseguit el XXXIV Premi Bancaixa de Pintura. En l’apartat del premi d’Escultura, la guanyadora ha sigut Raquel Zoco Alonso, amb Escamas metálicas. I, finalment, el primer premi en Art Digital ha sigut atorgat a l’obra For sale I, de Mª Jesús García Fraile.

En les tres categories, el jurat ha concedit un accèssit, que enguany ha recaigut en les obres: Al ras del agua, de l’autor mexicà Carlos Vidal Bonifaz (Pintura), La cabaña de los sueños, del valencià José Luis García Ibáñez (Escultura), i The merchandise is you, d’Abraham Martínez Soriano (Art digital).

A la vista de la qualitat dels treballs presentats, el jurat ha pres l’acord de concedir tres mencions honorífiques. Dos d’estes en la secció de Pintura per a la parella formada per Mª Jesús González Fernández i Patricia Gómez Villaescusa, per la seua obra La habitación verde, i per a Jorge Rubio Pinedo per Los profesionales; i una altra per a Bartolomé Montes López, per Sin título, en la secció d’Escultura.

La dotació econòmica d’estos premis s’eleva a 12.000 i 6.000 euros per als premis i accèssits de pintura i escultura. En art digital el premi hi és de 6.000 euros, i l’accèssit de 3.000.

A esta convocatòria de Bancaixa, dedicada als nous creadors, s’han presentat un total de 294 obres i, com en anteriors convocatòries, la categoria de pintura ha sigut l’escollida per un nombre més gran de participants.

Quant a la procedència dels participants, un 67% són artistes de la Comunitat Valenciana, un 33% de la resta de comunitats (entre les quals destaquen Madrid, Catalunya i Andalusia) un 5% d’estrangers, procedents de Xile, i un altre percentatge menor de Mèxic, Veneçuela o EUA.

De totes les obres rebudes, s’han seleccionat les 42 millors que van ser presentades a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM).