Bancaixa presenta l’exposició “De Goya a Benlliure” al Casal Solleric de Palma de Mallorca

Bancaixa organitza en el Casal Solleric de Palma de Mallorca l’exposició De Goya a Benlliure. Col·lecció del Museu de Belles Arts de Bilbao – Gravats del segle XIX, pertanyent al programa El Paper de l’Art, una sèrie d’exposicions monogràfiques dedicades a l’obra sobre paper que desenvolupa el Museu de Belles Arts de Bilbao gràcies al patrocini de Bancaixa. El programa pretén posar en valor les obres sobre paper, que no poden exposar-se de manera permanent pel fet que el suport en què estan realitzades és extremadament sensible a la llum i a les variacions ambientals d’humitat i temperatura.

De Goya a Benlliure reuneix 74 obres, entre dibuixos, gravats i aquarel·les, pertanyents als fons d’obra sobre paper que conserva el Museu de Belles Arts de Bilbao. Són 8 gravats, 20 aquarel·les i 46 dibuixos que se situen cronològicament en el segle XIX, encara que, en esta ocasió, es presenten els artistes més vinculats al vessant academicista. Entre ells destaquen Francisco de Goya, Rosa Bonheur, Juan Barroeta, Marià Fortuny, Eduardo Zamacois, Anselmo Guinea i Marià Benlliure.

Premsa Fundació Bancaixa