Bancaixa presenta, a Oviedo, el concert “Retaule de Nadal”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a la ciutat d’Oviedo i ho fa de la mà d’una de l’agrupacions musicals corals amb més tradició a la ciutat.

El concert tindrà lloc a les 20.30 hores de demà, a l’església de San Isidoro el Real. El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’estes dates. El recital està organitzat en dues parts. En la primera, l’Escolania de San Salvador oferirà 6 peces nadalenques de diferents tradicions com En Belén ha nacido o Campanas de Navidad. Elisa García dirigirà este primer acte.

En la segona, l’Escolania interpretarà 12 peces. Destaquen algunes de les nadales de tradició espanyola més populars com Ya viene la vieja, Campana sobre campana o La adoración de los pastores. La segona part del concert, dirigida per Gaspar Muñiz, terminarà amb la interpretació de Gloria de Noel, d’Oliver Sperling.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de 1972. Estos concerts han adquirit un gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa bandera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana, i progressivament, l’activitat ha anat estenent-se fins cobrir la pràctica totalitat del territori nacional. El 2008 ciutats com València, Pamplona, Lleida, Palma, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional Concert de Nadal de Bancaixa.

El concert és d’entrada gratuïta, encara que amb l’aforament limitat a la capacitat de l’església. Els periodistes que ho desitgen estan invitats a assistir.

Escolanía de San Salvador

L’Escolanía San Salvador naix el 1972 al si de la Capilla Polifónica Ciudad de Oviedo, iniciant així el ressorgir de l’afició coral a Oviedo. En ser el seu director el mestre el Sr. Alfredo de la Roza Campo, Mestre de Capella de la Seu ovetense, l’Escolania passa a solemnitzar les principals celebracions litúrgiques de la basílica. Després de la defunció del mestre De la Roza, l’Escolania trasllada la seu a l’església de San Isidoro el Real i solemnitza les principals celebracions litúrgiques de l’any.

Des de 2005 organitza el Cicle de Música Sacra “Maestro de la Roza”. És membre de la Federació Internacional de Pueri Cantores i Soci Fundador de la Federació Espanyola. Actualment compta amb 60 components (30 d’ells xiquets d’entre 6 i 14 anys).

L’any 2006 l‘Escolania va interpretar el Rèquiem, de Mozart, al Teatre Jovellanos de Gijón, concert emmarcat dins l’any Mozart i que va obtindre un gran èxit de públic i crítica. Durant el mes de desembre de 2006, l‘Escolania va viatjar a Alsàcia (França) després d’haver sigut seleccionada per a representar Espanya en el Festival Coral Juvenil Europeu ‘Noëlies 2006′. L’Escolania va oferir una gira de concerts per les ciutats franceses de Villé (on va comptar amb la participació del mestre Alain Langrée, gran compositor i organista francés, acompanyant a l’ orgue i com a director invitat), Wissembourg i Estrasburg, on va actuar en el Parlament Europeu, a la Catedral i a l’església de St. Paul de la dita ciutat. Els dos últims concerts van ser retransmesos per la Televisió Nacional Francesa ‘France 3′ i per Alsatic TV (Televisió Regional d’Alsàcia). L’any 2007, l‘Escolania va participar en el II Cicle de Música Sacra de l’Església Romànica de Sant Pere de Rates (Portugal). El 2008, l‘Escolania va organitzar amb gran èxit el Ir. Congrés de Pueri Cantores d’Espanya a Oviedo, amb la participació d’11 escolanies de tot el territori nacional i hi ha reestrenat diverses obres de l’arxiu de la Catedral rescatades i transcrites pel catedràtic de musicologia Ángel Medina.