Bancaixa presenta, a Saragossa, el concert “Retaule de Nadal”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a la ciutat de Saragossa i ho fa de la mà d’una agrupació musical formada per quatre vocals i dos pianistes.

El concert tindrà lloc a les 19.30 hores de demà al Conservatori Superior de Música d’Aragó. El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’estes dates. El recital està organitzat en dues parts. En la primera, Francisca Ortí Viñes (soprano), Pilar Aznar ( mezzosoprano), Pedro Castro (tenor), Augusto Val ( baix-baríton), Carmen Mayo (piano) i Moon Chang-Rok (piano) interpretaran els Valsos d’amor Liebeslieder Walzer OP. 52 , de Johannes Brahms. En la segona, els quatre vocals i els dos pianistes interpretaran nadales i cançons típicament nadalenques de diferents tradicions musicals. Seran 13 peces que recullen la tradició nadalenca de diferents punts del món: Campanas de Navidad (Argentina), Las estrellas del cielo (Veneçuela), Les anges dans nos campagnes (França), Villancico Mexicano (Mèxic)) i d’Espanya, El chiquirritín, Sant Josep es fa vellet, A la nanita nana, o Los Campanilleros. El concert finalitzarà amb la interpretació de White Christmas, d’Irving Berlín.

Bancaixa organitza el Retaule de Nadal des de 1972. Estos concerts han adquirit un gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa bandera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana, i progressivament, l’activitat ha anat estenent-se fins cobrir la pràctica totalitat del territori nacional. El 2008 ciutats com València, Oviedo, Lleida, Palma, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional Concert de Nadal de Bancaixa.

El concert és d’entrada gratuïta, encara que amb aforament limitat a la capacitat de la sala. Els periodistes que ho desitgen estan invitats a assistir.