Bancaixa presenta l’exposició “Picasso. La Dansa” en la sala d’exposicions Glorieta de Sagunt

Picasso. La Dansa és una col·lecció d’obres de Picasso composta per una selecció dels gravats pertanyents a la Suite 347, la Suite 156 i el llibre il·lustrat Le Tricorne, en la qual es recull la visió del genial artista sobre l’escenografia i el vestuari per a distintes obres teatrals des de 1917 a 1962.

La mostra està formada per 37 gravats pertanyents a la Col·lecció Bancaixa i un llibre il·lustrat, Le Tricorne. En Picasso. La Dansa es descobreix la immersió de Picasso en el món de les arts escenografies. Un món al qual arriba de la mà de Serge Diaghilev, el gran empresari dels Ballets Russos interessat a reunir els millors artistes per fer del ballet un “art total”.

L’exposició es pot dividir en dos grans blocs: les escenografies realitzades per Picasso entre 1919 i 1924 on trobem un Picasso burgés, que ja ha aconseguit l’èxit i s’incorpora a la noció d’art total, i una segona etapa de relació amb la dansa que es pot situar entre 1968 i 1972. En aquest període hi ha diferents estampes pertanyents a les Suites 347 i 156, on trobem un Picasso ancià que recorda i reflexiona sobre el món de la dansa. Podem veure en aquests gravats la melangia d’un home que amava el cos femení. Picasso es converteix en aquesta etapa en un contemplador que recorda aquesta època.

La mostra es complementa amb un document gràfic. Es tracta d’una reconstrucció historicista del ballet de l’Òpera de París de 1919 realitzada huitanta anys després.

Bancaixa va iniciar les exposicions monogràfiques de Picasso a principis de 2003, a la Sala Picasso de València, per donar a conèixer aspectes concrets de l’obra gràfica de l’artista i oferir als ciutadans la col·lecció que l’entitat financera té del pintor. La preocupació per la cultura ha portat l’entitat a adquirir molt diverses sèries de Picasso. La nostra col·lecció està formada per 7 obres completes: la Suite Vollard, la Suite 347, la Suite 156, La Caixa de Remordiments, Retrat de família, Els Fumadors i l’última adquisició la Suite 60. A més, Bancaixa disposa de sis linogravats i més de huitanta llibres il·lustrats per l’artista malagueny. L’adquisició de tota aquesta obra de Picasso ha convertit Bancaixa en la propietària de la major col·lecció privada d’obra gràfica del pintor malagueny. El seu patrimoni artístic reuneix més de 5.000 obres.

L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarca aquesta exposició, incrementa any rere any el seu pressupost, arribant a 85 milions d’euros per a l’exercici de 2008.

Premsa Fundació Bancaixa