Bancaixa presenta l’exposició “Retrat de família i fumadores” a la Universitat d’Oviedo

Retrat de família i Els fumadors és una col·lecció d’obres de Picasso composta per dues sèries de l’artista. Es pot dir que ambdues constitueixen una autobiografia en imatges del genial creador malagueny. Picasso exposa les seues idees i inquietuds quasi diàriament. La mostra està formada per 18 gravats pertanyents a la Col·lecció Bancaixa. Cinc d’estos formen la sèrie Retrat de família, de 1962. Estes estampes estan realitzades amb la tècnica de la litografia, dibuixant amb llapis litogràfic sobre làmina de zinc o sobre paper suport, transferit després a la làmina. Se’n van realitzar cinquanta còpies i sis per a l’artista, una de les quals és la que ha adquirit Bancaixa.

La resta dels gravats pertanyen a la sèrie Els fumadors, de 1964, i està formada per tretze estampes les làmines de coure de les quals van ser gravades a Mougins, entre el 19 d’agost i el 8 de setembre de 1964. Cinc es van realitzar pel procediment del vernís bla; quatre, com aiguatinta al sucre, i les quatre restants per mitjà de l’aiguatinta, reserves de vernís i mossegada directa amb pinzell i aiguafort o punta seca. Nou de les tretze làmines de coure es van estampar a color, tintant amb monyeca la làmina de coure. La resta, amb tinta negra.

Retrat de família i Els fumadors romandrà a la Universitat d’Oviedo des de hui fins al 7 de gener de 2009.

Bancaixa va iniciar les exposicions monogràfiques de Picasso, a principis de 2003, a la Sala Picasso de València, per donar a conèixer aspectes concrets de l’obra gràfica de l’artista i oferir als ciutadans la col·lecció que l’entitat financera té de l’artista.

La preocupació per la cultura ha portat Bancaixa a adquirir molt diverses sèries de Picasso. La nostra col·lecció està formada per 7 obres completes: la Suite Vollard, la Suite 347, la Suite 156, La Caixa de Remordiments, Retrat de família, Els fumadors i l’última adquisició la Suite 60. A més, Bancaixa posseeix 6 linogravats i més de 80 llibres il·lustrats pel genial artista. L’adquisició de tota esta obra de Picasso ha convertit Bancaixa en la propietària de la major col·lecció privada d’obra gràfica del pintor malagueny. El seu patrimoni artístic reuneix més de 5.000 obres.

Premsa Fundació Bancaixa