Sorolla, Visió d’Espanya bat rècords d’assistència a Màlaga

Sorolla, Visió d’Espanya , convertida des de fa mesos en l’exposició temporal més vista en la història d’Espanya, ha superat després del seu pas per Màlaga els 746.300 visitants.

Amb un total de 161.220 visites, la mostra ha crescut en assistència segons ha transcorregut la seua presència a Andalusia. A més, ha batut rècords d’assistència a Màlaga, on cap altra exposició ha tingut mai tanta afluència de visitants.

Durant tota la seua exposició ha sigut tal l’acceptació de la gent que es va ampliar l’horari de visita diverses vegades per possibilitar l’entrada al nombre més gran de persones possible. Així, Sorolla, Visió d’Espanya ha estat oberta a Màlaga un total de 59 dies, tres més dels prevists inicialment. Així mateix, a la vista de la creixent demanda de visitants en el mes de setembre (ha sigut el de major afluència amb 78.528 visites), es va decidir obrir tots els dies de 09:00 a 02:00 hores.

El dia de major afluència ha sigut els dimarts entre les 19:00 i les 21:00 hores. El temps màxim d’espera per a veure els 14 llenços de Sorolla ha sigut de dues hores, i la mitjana diària de visitants ha ascendit a 3.017.

El dia que més visitants ha rebut l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya a Sevilla va ser el 20 de setembre amb un total de 6.301 visitants.

Sorolla, Visió d’Espanya ha sigut un pol d’atracció per a diverses personalitats del món empresarial, polític i social, cultural i social. En este sentit, destaca la visita d’Antonio Gala, LuzCasal, Pepa Flores, membres de la Universitat de Màlaga, del Museu Sorolla de Madrid, de Pedro Martí-Almendro, director de la Fundación Málaga, de l’actor Fele Martínez, el cantant Javier Ojeda, o el pintor Antonio Montiel.

Del camp dels mitjans de comunicació cal assenyalar l’assistència d’Alejandro Echevarría, president de Telecinco, i periodistes dels principals mitjans de comunicació. Finalment, del món de la política destaca la visita de diversos membres de l’Alcaldia de Màlaga, la Diputació Provincial, com també de l’ambaixador d’EUA.

En les pròximes setmanes, els 14 llenços que Sorolla va pintar per encàrrec de la Hispanic Society de Nova York viatjaran a Bilbao per ser exposats al Museu de Belles Arts del 13 d’octubre al 18 de gener. Posteriorment la mostra tindrà una itinerància per Barcelona i Madrid.

Premsa Fundació Bancaixa