Bancaixa presenta l’exposición ‘Los Nicaragüenses’ a València

Bancaixa ha presentat en el seu Centre Cultural de València l’exposició Los Nicaragüenses, una col·lecció al voltant de 50 obres recopilades en un llibre per l’autor del projecte, el periodista, editor i fotògraf nicaragüenc César Correa.

Estes imatges ofereixen la visió de 32 fotògrafs nicaragüencs sobre la història, costums i vida del seu país.

La mostra podrà veure’s fins al pròxim 12 de novembre i posteriorment està prevista la seua itinerància a Alacant.

La inauguració de la mostra, que tindrà lloc esta vesprada a les 19:30 hores, estarà precedida per una conferència a càrrec de César Correa, que parlarà sobre la realitat de la Nicaragua actual.

Després dels distints avatars de tota índole que han marcat els últims vint-i-cinc anys de la història de Nicaragua, el país ha obert noves vies de consens i enteniment que porten a mirar amb esperança cap a un futur lliure d’incerteses inquietants.

Així, hui, els nicaragüencs estan convençuts que, a pesar dels problemes econòmics pels que travessa el país, s’han establert les bases que asseguren la prosperitat i la convivència pacífica.

Eixa situació ha sigut el motiu pel qual César Correa ha articulat un llibre d’imatges que mostra com és la vida quotidiana dels nicaragüencs en l’actualitat. D’eixa manera, va sorgir Los nicaragüenses, una proposta en la qual han participat trenta-dos fotògrafs que han pres instantànies molt significatives de cap a cap del país, i que contribuiran a aproximar al públic espanyol l’autèntica realitat de la Nicaragua actual.

Les fotografies han estat realitzades pels autors següents: Scarleth Aguilar, Antonio Aragón, Juan Pablo Aragón, Alejandro Belli, Óscar Canterero, Rodrigo Castillo, César Correa Oquel, Pascal Chaput, Laura G. Díaz, Manuel Esquivel, Daniel Fajardo, Angelo Favale, Guillermo Flores, Iván García, Mayerling García, Celeste González, Claudia Gordillo, Rossana Lacayo, Richard Leonardi, Mario López, Wilmor López, Carlos Malespín, Moisés Matute, Germán Miranda, Margarita Montealegre, Óscar Navarrete, Miguel Orozco Lucas, Oswaldo Rivas, Ernesto Salmerón, Thomas Stargardter, Orlando Valenzuela, Urania Valenzuela.

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, col·labora en diversos projectes en l’impuls econòmic, social i cultural de Nicaragua. Entre les iniciatives dutes a terme en este país destaca la Residència Universitària Casa Nueva que l’Entitat hi ha establert, i amb la qual pretén obrir molt diferents possibilitats de formació als estudiants més desfavorits.

Així mateix, Bancaixa convoca anualment les Beques Amèrica Llatina, els beneficiaris de les quals arriben esta setmana a València. Es tracta d’unes ajudes dirigides a joves llicenciats de diferents universitats de Nicaragua i El Salvador l’objectiu de les quals és potenciar la cooperació educativa entre ambdós continents, millorant així la formació dels joves llatinoamericans mitjançant tres línies d’actuació: pràctiques empresarials, titulació postgrau amb màster i activitats socials de voluntariat.