Bancaixa promociona l’esport de base per mitjà del COTIF

Bancaixa col·labora en la realització del XXIV Torneig Internacional de Futbol SUB-20 de l’Alcúdia. Es tracta d’una de les competicions de futbol base més coneguda del panorama europeu, i compta amb reconeixement oficial de la FIFA, UEFA i RFEF. La FIFA mateixa se n’ha referit com “un dels millors torneigs ‘sub’-20 de tot el món”.

Hui, a les 22 hores, tindrà lloc la cerimònia inaugural, i demà començaran els partits, que conclouran el pròxim 24 d’agost amb la gran final, en què s’enfrontaran els dos millors equips del campionat. Cada any competeixen huit dels equips més importants dels cinc continents; en esta ocasió:

Grup A:

– Real Madrid

– Guaraní (actual campió)

– Llevant U.D

– Vasco de Gama

Grup B:

– Sevilla

– Valencia C.F

– Atlético Mineiro

– Palmeiras

Este torneig, que compta amb 24 edicions, és un gran suport per a l’esport, especialment per a les joves promeses del món del futbol. De fet, molts dels futbolistes que actualment juguen en les millors plantilles i lligues del món han passat pel COTIF. Estrelles de la talla de Raúl, Caselles, Oliveira, Shevshenko, Cafú, Márquez o Kaká són exemple de la quantitat de joves valors que cada any intenten demostrar el seu potencial a l’Alcúdia.

Però més enllà del valor esportiu del COTIF –que promociona l’esport de base com a màxima expressió de l’esperit esportiu-, Bancaixa dóna suport a esta competició perquè hi veu moltes altres virtuts. En este sentit, propicia la convivència dels joves esportistes de tots els països, continents i races, i al mateix temps fomenta l’intercanvi cultural entre tots ells.

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, centra la seua activitat a crear i mantindre activitats que contribuïsquen a la millora de la qualitat de vida i el progrés cultural i social de les persones. L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarca esta activitat esportiva, incrementa any rere any el seu pressupost, aconseguint els 72 milions d’euros en el present exercici. Açò suposa un increment major al 24% respecte a l’any passat, i ens converteix en la tercera caixa d’estalvis espanyola en fons destinats a Obra Social. A més, Bancaixa es distingeix com l’entitat amb major augment percentual en fons destinats a Obra Social, realitzant així una labor cada vegada més important a favor de la societat.

Premsa Fundació Bancaixa