Bancaixa prorroga l’exposició Atresorar Espanya fins al pròxim 26 de febrer

L’exposició Atresorar Espanya. Fons fotogràfics de la Hispanic Society of America estarà oberta al públic fins al pròxim 26 de febrer, i això permet que puguen gaudir de la mostra els visitants, els centres escolars i les associacions durant tres mesos més. L’èxit de públic ha fet a la Fundació Bancaixa i a la Hispanic Society of America prorrogar l’exposició, actualment present al Centre Cultural Bancaixa de València i al d’Alacant.

Fins ara, més de 80.000 persones han visitat l’exposició, que es va inaugurar a mitjan mes de juny. La mostra ha superat al Centre Cultural Bancaixa de València els 61.000 visitants, mentre que pel d’Alacant han passat més de 19.000 persones.

L’èxit de públic s’ha traslladat també a l’interés dels centres escolars pel taller didàctic com a activitat extraescolar. Els tallers per a escolars, orientats a xiquets i jóvens a partir dels 7 anys, han rebut quasi 4.000 visites des que es van posar en marxa el mes de juliol. A través del joc, els participants en aquesta activitat s’acosten al contingut de l’exposició i desenvolupen capacitats com ara la participació, la reflexió i l’estímul de la vivència artística.

Paral·lelament i al voltant de l’exposició, la Fundació Bancaixa també ofereix els tallers d’art per a persones majors, que es van posar en marxa el mes de setembre i que ja han comptat amb la participació de més de 1.600 persones fins ara. Amb el record del passat com a fil central, aquests tallers aprofundeixen en les fotografies de la mostra i treballen, a través de l’activitat artística, habilitats com la imaginació i la memòria, que ajuden a millorar la qualitat de vida de les persones majors.

Comissariada per Joaquín Bérchez, fotògraf, catedràtic d’Història de l’Art, i acadèmic de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles de València; i per Patrick Lenaghan, conservador de la Hispanic Society of America,

Atresorar Espanya recull una selecció antològica dels fons fotogràfics de la institució cultural americana, integrada per 345 instantànies que retraten l’Espanya de fa més d’un segle i de les quals prop de 200 són inèdites. La mostra acosta al públic les visions fotogràfiques de l’Espanya contemporània de Sorolla, a través d’imatges captades durant la segona meitat del seglexix i les tres primeres dècades delxx per una vintena de fotògrafs de renom.

Atresorar Espanya. Fons fotogràfics de la Hispanic Society of America és d’entrada gratuïta i es pot visitar al Centre Cultural Bancaixa de València de dilluns a diumenge de 9 a 21 hores ininterrompudament, i al Centre Cultural Bancaixa d’Alacant, de 10 a 14 hores i de 17 a 21 hores.

Tota la informació sobre la mostra i les reserves dels tallers es pot consultar en la web www.fundacionbancaja.es