Bancaixa recapta més de 46.800 euros en donacions en el Betlem de Sevilla

Bancaixa ha recaptat un total de 46.800 euros amb les donacions realitzades pels visitants del Betlem durant la seua exposició a Sevilla, que destinarà a l’ Asociación de Padres de Niños Oncológicos de Andalucía (ANDEX), la labor de la qual se centra en la lluita contra el càncer, la integració dels xiquets malalts i el suport a les seues famílies.

Com assenyala la seua presidenta Mª Luisa Guardiola, “dins de l’Associació es duen a terme moltíssimes activitats, des de l’ atenció personal dels xiquets malalts fins beques d’investigació sobre càncer infantil. Intentem arribar a tots els xiquets amb càncer, independentment de la seua religió, color i procedències”.

Gràcies a l’ajuda de Bancaixa, ANDEX pot continuar millorant el seu ampli programa al qual cada any s’acullen una mitjana de 250 famílies de xiquets malalts, i que inclou ajudes econòmiques, suport psicològic i assessorament legal, i l’organització d’activitats esportives i culturals.

Més de 120.000 visitants a Sevilla

Des de la seua primera exposició el 1996, el Betlem Bancaixa ha tingut una itinerància per distintes ciutats de la geografia espanyola. En el seu pas per Sevilla més de 120.000 ciutadans han pogut gaudir de les més de 1.200 figures creades per artistes de reconegut prestigi com José Luis Mayo i José Luis Catalá.

A més, al llarg d’estos onze anys, més d’un milió de visitants entre les ciutats de València, Alacant, Segorbe (Castelló), Madrid, Barcelona, Palma de Mallorca, Castelló, Albacete, Las Palmas de Gran Canària i Sevilla s’han acostat a conèixer les escenografies que recreen els primers moments de la vida de Jesús: l’Anunciació a Natzaret, el Naixement de Jesús a Betlem, l’Adoración dels Reis Mags i els pastors, i la Fugida a Egipte per l’acaçament d’Herodes.

Iniciativa de la plantilla

La idea de fer el Betlem Bancaixa va ser d’un empleat, Ramón Tamarit, que junt amb altres companys de la plantilla van traslladar la seua il·lusió pel projecte a la direcció de l’entitat.

La monumental obra va tardar sis anys a realitzar-se: la fase de documentació es va prolongar des de 1990 a 1993, mentre que la realització material del Betlem va comportar tres anys d’intensos treballs, que van acabar el 1996, any en què es va organitzar la primera exposició.

Per a l’elaboració tècnica de l’obra es van invertir més de 10.000 hores de treball, en les quals es van utilitzar 6.000 kg. d’escaiola, 1.000 kg. d’espart, 300 kg. de pintura, 200 kg. de claus i 175 kg. de cola. A més, 2.500 watts i 300 focus il·luminen el Betlem que ocupa un total de 300 metres quadrats.

Premsa Fundació Bancaixa