Bancaixa reconeix l’obra d’onze artistes amb el seu premi de pintura, escultura i art digital

El jurat del XXXVI Premi Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital ha resolt la convocatòria anual amb la concessió del premi en la categoria de Pintura a l’artista Rafael López per l’obra Desde el almacén hasta los jardines ingleses . L’equip format per Mª Jesús González i Patricia Gómez han aconseguit el premi en l’apartat d’Escultura com a autores de la creació Celda 252. Proyecto para cárcel abandonada . El premi en la categoria d’Art Digital ha recaigut en l’artista Amaya Hernández per Resistencias.

El jurat ha entregat un accèssit per categoria per reconèixer els següents artistes i obres: Santiago Giralda per Das Appartment en Pintura; Rablaci per Cuerpos rampantes en Escultura; i Jorge Conde per Fire Exit en la categoria d’Art Digital. La qualitat de les obres seleccionades ha portat al jurat a concedir cinc mencions honorífiques, dos de les quals han sigut en la categoria de Pintura per a Martín Daiber per La Reunión i Josep Francés per Publicidad en New York IV. Els artistes Evelyn Hellenschmidt, per Los perros viven en círculo, i Fernando Suárez, per En destrucción, han rebut la menció honorífica en Escultura, mentre que en Art Digital ha recaigut en Carlos Cid per Ciudad interior.

Cada premi està dotat amb 12.000 euros en les categories de Pintura i Escultura, i amb 6.000 en el cas del d’Art Digital. La dotació dels accèssit és de 6.000 euros en Pintura i Escultura, i de 3.000 en Art Digital.

A la convocatòria s’han presentat 1.354 obres enfront de les 506 de l’edició anterior. A este fort creixement ha contribuït el fet que per primera vegada la presentació inicial de les obres s’ha realitzat íntegrament en format digital. El nou format ha permés ampliar la difusió del premi en resultar més accessible per als joves artistes.

Més de 800 de les 1.354 obres presentades són de Pintura, per les 298 d’Escultura i les 252 d’Art Digital. De les obres seleccionades 29 corresponen a la categoria de Pintura, 11 a Escultura i 9 a Art Digital. El quasi mig centenar d’obres seleccionades, de les quals han eixit les premiades, seran exposades a partir del 23 de juliol i fins al 6 de setembre a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM).

RELACIÓ D’OBRES PREMIADES

PINTURA

Rafa López

Desde el almacén hasta los jardines ingleses