Bancaixa rep el Premi Comunitat Valenciana a la Gestió de l’Esport

Bancaixa ha sigut guardonada amb el Premi Comunitat Valenciana a la Gestió de l’Esport des de l’àmbit privat. Una menció concedida per l’Associació de Gestors Esportius Professionals de la Comunitat Valenciana, que lliura aquests premis per a reconéixer entitats públiques i privades, així com professionals de la gestió de l’esport, la seua trajectòria i la seua tasca al servici de l’activitat esportiva. Per la seua naturalesa de caixa d’estalvis, Bancaixa reinverteix part dels seus beneficis en la societat a través de les activitats culturals, socials i esportives de la seua Obra Social. En aquest últim apartat, Bancaixa manté una política d’acció i patrocini dirigida al públic en general i, en especial, als jóvens.

Entre els esports a què Bancaixa dóna suport hi ha el motociclisme, àrea en què la Comunitat Valenciana ha sigut bressol de grans pilots com Jordi Martínez Aspar o Ricard Tormo. El Bressol de Campions Bancaixa s’ha consolidat després de deu anys donant suport als jóvens que fan els primers passos en els circuits.

El Campus Bancaixa WOB de bàsquet busca el foment dels valors humans de companyonia, esportivitat, amistat, integració i responsabilitat, a través dels ensenyaments tècnics que imposa aquest esport i la seua experiència.

L’Obra Social de Bancaixa col·labora també amb els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana. A través d’aquestes activitats es pretén fomentar l’interés per l’esport, el desenvolupament d’actituds i la destresa dels jóvens en diferents disciplines esportives.

Bancaixa, a més, veu en l’esport una possibilitat per a la integració; per això organitza i col·labora amb una sèrie d’activitats que tenen com a excusa l’esport i, com a propòsit final, la integració social. Exemple d’això és la Copa Bancaixa Nous Ciutadans, dirigida als ciutadans immigrants que resideixen a la Comunitat Valenciana. Les seleccions de diversos països, compostes per ciutadans de cada una d’aquestes nacionalitats, participen en un campionat semblant als mundials de futbol.

Bancaixa dóna suport també a aquelles iniciatives esportives que conviden la societat en general a la pràctica de l’esport. L’Obra Social dóna suport, en aquest sentit, a la Volta a Peu i a la Marató Popular. La primera s’ha convertit en una clàssica de les carreres valencianes, no només pel caràcter competitiu que presenta sinó per l’esperit popular i festiu que desperta. Cada any són més de 40.000 persones les que s’uneixen en una carrera per tota la ciutat. La Marató Popular de València-Gran Premi Bancaixa és ja un referent mundial per als atletes professionals i aficionats. La participació cada vegada és superior i compta amb grans figures nacionals i internacionals.

Una altra competició esportiva recolzada per l’Obra Social de Bancaixa és la Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana-Gran Premi Bancaixa. És una cita marcada en roig en tots els calendaris dels equips ciclistes, que troben en aquesta prova una oportunitat per a preparar la seua participació en les grans carreres internacionals. En aquest esport, destaca el paper de l’ Equip Ciclista UPV-Bancaixa, que compta amb dos equips de competició en les categories Elite/Sub 23 i Ciclomaster i que en poc de temps s’han situat en el nivell més alt. L’equip basa la seua filosofia en l’aposta per corredors universitaris, jóvens i de base (equip Elite/Sub 23), així com per la continuïtat amb la presència d’antics alumnes o esportistes estretament relacionats amb la comunitat universitària (equip Ciclomaster). El projecte conjuga els objectius purament competitius amb la formació universitària d’una part dels seus corredors. El ciclista Toni Tauler, de l’equip UPV-Bancaixa, juntament amb Joan Llaneras, han obtingut la medalla de plata en els Jocs Olímpics de Pequín.

Bancaixa estén la seua tasca de promoció esportiva als esports autòctons com la pilota valenciana. El Circuit Bancaixa i l’ Individual Bancaixa d’Escala i Corda-Trofeu President de la Generalitat són dos campionats que ajunten els millors pilotaris i són seguits en totes les poblacions de la Comunitat Valenciana.

Premsa Fundació Bancaixa