Bancaixa se suma a la ‘Gran Nit de Juliol’ amb l’obertura de l’exposició Atresorar Espanya fins a les 2 de la matinada

– La Fundació Bancaixa se suma a la celebració de la ‘Gran Nit de Juliol’, una iniciativa de l’Ajuntament de València que oferirà una àmplia oferta d’oci en diversos punts de la ciutat de València durant dissabte que ve, 16 de juliol. En el marc d’aquesta jornada, el Centre Cultural Bancaixa de València ampliarà dissabte el seu horari i obrirà les portes durant cinc hores més, fins a les 2 de la matinada. Aquesta vetlada ofereix la possibilitat de visitar a la nit del dissabte la mostra Atresorar Espanya. Fons fotogràfics de la Hispanic Society of America, que s’exposa actualment al Centre Cultural Bancaixa de València fins al pròxim 13 de novembre. L’exposició, d’entrada gratuïta, engloba una selecció de més de 300 instantànies que retraten l’Espanya de fa més d’un segle i de les quals al voltant de 200 són inèdites.

Atresorar Espanya acosta al públic les visions fotogràfiques de l’Espanya contemporània de Sorolla, a través d’imatges captades durant la segona meitat del segle xix i les tres primeres dècades del xx per una vintena de fotògrafs, amb alguns dels noms que han marcat la història universal de la fotografia com Charles Clifford, Jean Laurent, Kurt Hielscher, Anna Christian, Ruth Matilda Anderson, Emilio Beauchy, Josep Maria Cañellas, Casiano Alguacil, Rafael Garzón, J. E. Puig o José Ortiz Echagüe, entre d’altres.