Bancaixa se suma a la nova línia IVF-Circulante PYME 2009

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha firmat este matí el conveni de col·laboració amb l’Institut Valencià de Finances, pel qual l’Entitat, membre de la Federació Valenciana de Caixes d’Estalvis, posarà a disposició d’autònoms, microempreses i pymes valencianes la nova línia IVF-Circulante PIME 2009. El president del Grup Bancaixa, en representació de totes les entitats bancàries adjudicatàries de les Línies de Mediació IVF, ha aplaudit esta iniciativa, “que podem considerar un gran èxit, després de comprovar com eren d’esperades estes ajudes pel nostre sector empresarial”.

Esta línia de finançament està dirigit a cobrir les necessitats de capital circulant per a l’increment de l’activitat empresarial. Té una dotació de 200 milions d’euros i s’articula per mitjà de cinc entitats financeres i les entitats adscrites a la Federació Valenciana de Caixes d’Estalvis i Federació de Caixes Rurals. Per quota de mercat, Bancaixa posarà a disposició de les empreses 63,3 milions d’euros, mitjançant la seua xarxa d’oficines distribuïdes per tota la Comunitat Valenciana.

Els beneficiaris podran rebre un màxim d’un milió d’euros, siga en una o en el conjunt d’operacions formalitzades tant d’esta línia com de la línia IVF-Reestructuración de deute i circulant PYME 2008-2009. El termini de les operacions de préstec serà entre 2 i 5 anys, amb la possibilitat d’un període de carència de fins a 12 mesos. Per la seua banda, el tipus d’interés serà variable, indiciat al tipus de referència IVF que publicarà quinzenalment en la seua pàgina web.

“Les entitats financeres donem suport clarament a les Línies de Mediació, en el nostre afany per incrementar el flux del crèdit al sector de pymes, autònoms i microempreses”, ha assegurat José Luis Olivas. Gràcies a estes línies de finançament, les entitats financeres ofereixen, per mitjà de les seues xarxes d’oficines, la capil·laritat necessària per permetre “un gran suport financer a les empreses de la nostra Comunitat”, va concloure el president del Grup Bancaixa.

Suport al teixit empresarial

Bancaixa ja participa de manera activa en la distribució de les Línies de Finançament de l’IVF del 2008/2009; de fet, en només dos mesos l’Entitat va cobrir la línia dirigida a dotar de liquiditat les empreses valencianes menudes i mitjanes.

Amb la seua adhesió a la nova línia de finançament de l’Institut Valencià de Finances, Bancaixa reforça la seua política de suport al teixit empresarial. Amb este mateix objectiu, l’Entitat continua treballant amb altres institucions per tal de facilitar l’accés al crèdit de les empreses espanyoles.

En este sentit, Bancaixa es manté com una de les entitats financeres espanyoles més actives en la concessió de les línies de crèdit dissenyades per l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), en haver accelerat el ritme de concessió d’estos crèdits en el que va d’any.