Bancaixa se suma a “L’Hora del Planeta”

Bancaixa se suma a la iniciativa de WWF/Adena “L’Hora del Planeta” per refermar la lluita contra el canvi climàtic. Per a això, l’Entitat ha realitzat un crida a tots els seus empleats perquè actuen de manera conjunta dissabte que ve, 27 de març, amb una senzilla acció: una hora sense llum.

Bancaixa manté, en virtut de la seua política mediambiental, els sistemes d’il·luminació de la xarxa d’oficines i servicis centrals totalment apagats en horaris no laborables. Responent a esta crida, l’edifici més emblemàtic de l’Obra Social, el Centre Cultural Bancaixa de València, també apagarà els seus llums de 20:30 a 21:30, l’hora prevista per a col·laborar amb esta acció solidària.

La participació de Bancaixa i la Fundació Bancaixa en “L’Hora del Planeta” respon també a la implicació de l’Entitat amb els principis mediambientals del Pacte Mundial de les Nacions Unides i la seua adhesió a la iniciativa de la “Protecció del clima: la plataforma dels dirigents empresarials” contra el Canvi Climàtic. A més, en 2009, Bancaixa es va sumar al projecte “Carbon Disclosure Project”, una iniciativa internacional dirigida als inversors institucionals amb l’objectiu de promoure la transparència de les majors empreses en relació amb el canvi climàtic.

Per tal de potenciar el desenvolupament sostenible, Bancaja Habitat, filial immobiliària de l’Entitat, col·labora amb la Fundació Entorno des de 2007 i, recentment, s’ha sumat a la Declaració de Copenhaguen, que completa les anteriors declaracions firmades a Bali i Poznan. Per mitjà d’esta declaració, 960 empreses líders mundials sol·liciten a l’ONU un marc legal que permeta fer front al canvi climàtic.