Bancaixa uneix solidaritat i cine amb “Bancaixa Té Mostra”

Bancaixa, en col·laboració amb la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València i la Fundació Municipal de Cine-Mostra de València organitza per primera vegada el cicle de cine “Bancaixa té Mostra”.

La iniciativa, que tindrà lloc tots els caps de setmana del 5 d’abril al 28 de setembre al Centre Cultural Bancaixa, oferirà projeccions per al públic infantil i familiar i una selecció dels films premiats amb el Goya a la Millor Pel·lícula.

Els participants de “Bancaixa té Mostra” realitzaran un donatiu d’un euro i la recaptació obtinguda cada mes es destinarà a una ONG, que realitzarà activitats de divulgació, animació i entreteniment una hora abans de cada sessió.

La primera associació a què es destinarà la recaptació d’abril serà Payasospital, l’objectiu de la qual és fer més agradable l’ estada de xiquets hospitalitzats mitjançant les actuacions de pallassos especialment formats per a esta activitat. Bancaixa manté una estreta relació amb Payasospital des de l’any 2002, col·laborant en diverses accions en uns quants hospitals de València i Alacant.

Les sessions infantils seran els dissabtes a partir de les 12:00 hores, i les pel·lícules guanyadores dels Goya seran projectades els diumenges a les 18:00 hores al Centre Cultural Bancaixa de València (C/ General Tovar, 3 cantó amb el C/de la Mar).

Este dissabte, 5 d’abril, a les 12:00 hores, començarà la programació infantil amb el film Descubriendo a los Robinsones. La primera sessió de la programació general, en la qual es projectarà la guanyadora del Goya a la millor pel·lícula i millor direcció en 1986 El viaje a ninguna parte, dirigida per Fernando Fernán Gómez, tindrà lloc el diumenge, 6 d’abril a les 18:00 hores.

La programació completa de “Bancaixa té Mostra”, que inclou pel·lícules com El bosque animado, Mujeres al borde de un ataque de nervios, El sueño de el mono rojo, La buena estrella o La vida secreta de las palabras, està disponible en les pàgines www. mostravalencia.com i www.bancaja.es/obrasocial.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 arriba als 83 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 15,3% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.