Cinc de cada deu jóvens abandonen voluntàriament el seu treball per a tornar a estudiar

Segons un estudi de Bancaixa i l’Ivie sobre les experiències laborals dels jóvens, prop del 60% dels jóvens abandonen el seu treball de manera voluntària. D’aquests, cinc de cada deu jóvens deixen la faena per a tornar a estudiar, i aquest percentatge és especialment significatiu entre els jóvens amb estudis no obligatoris i universitaris (gràfic 1).

Així mateix, el 30% dels jóvens abandonen el seu lloc de treball de manera voluntària per a canviar a un altre treball i un 10% el deixen perquè no correspon amb la idea que en tenien.

Les dades Bancaixa-Ivie mostren també els beneficis associats a la formació, ja que la major proporció de jóvens que conclouen de manera involuntària el treball a causa d’un acomiadament tenen estudis obligatoris (10,4% enfront del 6,1% que tenen estudis universitaris). D’altra banda, prop del 90% dels abandonaments involuntaris es deuen a la finalització del contracte laboral.

Els aspectes socials del treball, com els companys o la seua utilitat per a la societat, són el que proporciona la major satisfacció als jóvens, indica l’estudi. En canvi, el grau d’autonomia o la varietat de tasques produeixen una menor satisfacció relativa.

Implicació i actitud dels jóvens

L’estudi també indica que els jóvens de més edat i els universitaris presenten l’actitud més favorable per a exercir el seu treball, ja que tenen més iniciativa, són menys passius i creuen més en les seues pròpies capacitats laborals. Aquests mateixos jóvens s’impliquen i innoven més en el treball que els jóvens de menys edat o amb menys formació.

Aquest treball correspon al quadern número 113 del Projecte Capital Humà que Bancaixa fa juntament amb l’Ivie. Les dades de l’estudi, extret de l’Observatori d’Inserció Laboral dels Jóvens, detallen les experiències dels jóvens amb el treball: la seua conducta, la satisfacció amb el treball, el compliment dels compromisos per part de l’empresa, les experiències d’estrés laboral i els motius d’abandonament del treball.

L’Observatori Bancaixa-Ivie d’Inserció Laboral dels Jóvens es troba disponible en la web de l’Obra Social de Bancaixa

http://www.fundacionbancaja.es i en la web de l’Ivie http://www.ivie.es

Premsa Fundació Bancaixa