Comença el muntatge del Betlem Bancaixa a Tarragona

A partir de demà el Betlem Bancaixa començarà a prendre forma al Mercat de Tarragona. Hui conclourà l’arribada de totes les peces i el material necessari per al muntatge.

Un total de 14 tràilers hi ha calgut per a realitzar el trasllat de les més de 1.200 figures que componen el pessebre i tots els elements per al seu muntatge, i el quasi centenar de taules sobre les quals va instal·lat. Els treballs de transport s’han allargat durant quatre dies.

A partir d’ara, els 30 tècnics de Bancaixa treballaran durant 10 dies 24 hores perquè tot estiga preparat per a l’obertura al públic, el pròxim 29 de novembre.

La representació que Bancaixa realitza dels primers moments de la vida de Jesús de Natzaret ocupa una superfície de més de 300 metres quadrats i necessita 35.000 watts per a ser il·luminat.

Una de les estampes que es representen en el Betlem Bancaixa és Egipte, on Maria i Josep van haver de fugir per eludir l’amenaça d’Herodes. Un gran llac amb més de 2.500 litres presideix este últim escenari.

Els horaris de visita seran de dilluns a diumenge de 10:00 a 21:00 hores, ininterrompudament, des del 29 de novembre de 2008 fins al 6 de gener de 2009. Els dies nadalencs festius i vespres de festiu tindran un horari especial.

Iniciativa de la plantilla de Bancaixa

La idea de fer el Betlem Bancaixa va ser d’un empleat, Ramón Tamarit, que junt amb altres companys de la plantilla van traslladar la seua il·lusió pel projecte a la Direcció de l’Entitat.

La monumental obra va tardar sis anys a realitzar-se; la fase de documentació es va prolongar des de 1990 a 1993, mentre que la realització material del Betlem va comportar tres anys d’intensos treballs, que van acabar el 1996, any en què es va organitzar la primera exposició.

Per a l’elaboració tècnica de l’obra es van invertir més de 10.000 hores de treball, en les quals es van utilitzar 6.000 kg. d’escaiola, 1.000 kg. d’espart, 300 kg. de pintura, 200 kg. de claus i 175 kg. de cola.

El Betlem realitza un recorregut cronològic pels primers anys de la vida de Jesús, mostrant a l’espectador quatre escenes del que va ocórrer fa més de 2.000 anys: l’Anunciació a Natzaret, el Naixement de Jesús a Betlem, l’Adoració dels Reis i els pastors i la Fugida a Egipte per la persecució d’Herodes.