Comencen, al Centre Cultural Bancaixa, els treballs d’obertura de les caixes que contenen els Sorolla

Després del llarg viatge des de Nova York a València, els 14 llenços de l’obra Visions d’Espanya, de Joaquim Sorolla han estat durant 24 hores en repòs en l’interior de les caixes al Centre Cultural Bancaixa.

Hui, a les 15:30 hores, n’han començat els treballs de desembalatge que tindran una duració aproximada d’uns deu dies.

Les primeres caixes a obrir-se seran les menudes, en les quals han viatjat les peces que no han sigut desmuntades dels bastidors. Les més grans es muntaran de nou en els bastidors per a la col·locació a la sala d’exposicions.

Estos treballs estan sent supervisats pel restaurador de Bancaixa, Vicente Ripollés, el restaurador de la Hispanic Society, Marcus Burke, i el comissari de l’exposició, Felipe Garín.

El procés d’aclimatació de les obres ha de ser progressiu a fi de no sotmetre-les a canvis bruscs de temperatura. En este sentit, una vegada hagen sigut desembalades totes les peces, hauran de romandre un temps a les sales en les quals seran exposades a partir del pròxim 7 de novembre, adaptant-se a les condicions estàndard internacionals (21ºC i 50% d’humitat).

L’exposició organitzada amb motiu de la inauguració del nou Centre Cultural Bancaixa es denominarà Sorolla. Visió d’Espanya i estarà a València fins al 31 de març. A continuació, la mostra tindrà una itinerància per diverses ciutats espanyoles durant un període de dos anys.