El pilot Jorge Martínez “Aspar” inaugura hui la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors a Valladolid

El pilot i quatre vegades campió del món de Motociclisme Jorge Martínez “Aspar” ha sigut l’encarregat de pronunciar la conferència inaugural de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, que s’ha creat hui després de la firma d’un conveni de col·laboració entre la Universitat de Valladolid i Bancaixa. La càtedra naix amb el propòsit de fomentar l’esperit i la vocació empresarial entre els joves universitaris.

L’acte, que ha tingut lloc este matí a l’Aula Triste del Palacio de Santa Cruz, ha recollit la firma del conveni entre el rector de la UVA, Evaristo Abril Domingo, i el Cap de la Zona Nord de Bancaixa, Jesús Gómez Escobar. Després de la firma, Jorge Martínez “Aspar” ha impartit la conferència Emprenedors, el valor del compromís, en la qual ha parlat de la seua experiència com a director d’un equip de motociclisme, el Bancaja Aspar Team, exemple clar de l’esperit emprenedor que proposa esta iniciativa.

En la conferència, “Aspar” ha repassat els inicis, fa ara ja deu anys, d’esta escola de formació de pilots, que ha sigut pionera al món i copiada en altres països. El resultat és que hi han eixit diversos pilots mundialistes, com Héctor Faubel o Sergio Gadea.

La Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors estarà dirigida per l’actual director de l’Àrea d’Empresa de la Universitat de Valladolid, Augusto Cobos, i servirà de marc per al desenvolupament de distintes iniciatives, reflectides en el conveni: organització de seminaris, jornades, conferències i classes magistrals; programes d’investigació relacions amb l’estudi de l’emprenedor i la creació d’empreses; publicació de monografies; activitats culturals i de difusió de l’activitat docent i investigadora; l’impuls del desenvolupament emprenedor i de la creació d’empreses; i col·laboració amb altres universitats amb les quals Bancaixa ha firmat projectes semblants.

Però, l’important –com han destacat els firmants de l’acord, el rector i el representant de Bancaixa– és que serà un marc on s’aglutinen totes les iniciatives de suport a l’emprenedor que existeixen a la Universitat de Valladolid i que fins ara es trobaven disperses.

En la línia de suport als joves, Bancaixa va ser pionera en la creació d’una Càtedra per a Joves Emprenedors en col·laboració amb la Universitat de València en 2006. L‘objectiu de l’entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris diverses ferramentes per incrementar la seua preparació i facilitar-ne la incorporació al món laboral. En estos moments, Bancaixa compta ja amb un total de 24 Càtedres per a Joves Emprenedors, i també d’ajudes dirigides a promoure la creació d’ocupació i el Premi Bancaixa Joves Emprenedors.

A més, en este acte també s’ha presentat la tercera edició del Programa de Beques Internacionals, patrocinat per Bancaixa, que enguany possibilitarà que vint alumnes de la UVA puguen estudiar a l’estranger