El president de bancaixa aposta per l’educació dels joves del tercer món per acabar amb la pobresa

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha participat en les conferències sobre “Desenvolupament Econòmic i la lluita contra la Pobresa” en la Conferència Anual 2007 del Club de Roma que s’ha celebrat a Madrid.

José Luis Olivas ha ressaltat la necessitat de frenar la pobresa i ha reconegut la creixent capacitat que tenen els països desenvolupats de contribuir a generalitzar el desenvolupament econòmic de les regions del món més abandonades. Per a això, ha insistit en la necessitat que la societat done suport a totes les iniciatives solidàries destinades a millorar les condicions de vida de milions de conciutadans.

En la seua intervenció, José Luis Olivas ha explicat que un dels objectius de Bancaixa en la seua política social és la lluita contra la pobresa per mitjà de l’educació dels joves i la creació d’ocupació en els països del tercer món. “El nostre objectiu no és un altre que potenciar l’educació dels joves amb capacitat de lideratge perquè incidisquen, de manera directa, en el canvi i en el desenvolupament social de les seues comunitats d’origen”.

Sobre l’educació dels joves, el president de Bancaixa ha destacat les actuacions de Bancaixa a l’Índia, per mitjà de la Fundació Vicente Ferrer, consistents en la construcció d’un Centre de Formació teòrico-pràctic per a la realització d’estudis d’infermeria i de salut pública o les beques de pràctiques per a estudiants centreamericans que “vénen a cursar un Màster a la Universitat de València i que fan pràctiques en Bancaixa amb l’objectiu que la formació que reben els òbriga horitzons a la tornada al seu país d’origen”.

A més, José Luis Olivas ha ressaltat la creació de les Residències Universitàries a El Salvador, Equador, Nicaragua o Colòmbia que faciliten l’accés a l’educació universitària a joves sense recursos econòmics i compromesos en les labors socials de les comunitats rurals d’on procedeixen. “L’aspecte més interessant d’este projecte –va explicar Olivas- és que els joves becats compleixen el compromís de tornar a les seues comunitats d’origen actuant com a líders locals en activitats per al desenvolupament econòmic i l’eliminació de la pobresa”.

Un altre dels eixos d’actuació de Bancaixa en la seua lluita contra la pobresa és la creació d’ocupació en els països més necessitats, “a més dels programes d’assessorament tècnic i de formació, de préstecs solidaris i microcrèdits, hi ha la nostra targeta de Voluntariat que va nàixer amb l’objectiu de finançar actuacions d’ajuda al desenvolupament de qualsevol tipus, en un ampli conjunt de països d’Amèrica Llatina i Àfrica com El Marroc, Algèria o Moçambic”, va destacar Olivas.