El XVI Premi Bancaixa Joves Emprenedors dóna suport a 40 iniciatives empresarials amb una dotació de 425.000 euros

Bancaixa ha seleccionat els projectes guanyadors del XVI Premi Bancaixa Joves Emprenedors amb la concessió de 40 premis entre les iniciatives empresarials presentades a l’actual convocatòria, junt amb altres cinc premis extraordinaris entre les empreses de base tecnològica premiades en l’edició anterior i que han registrat una millor evolució. Amb una dotació de 425.000 euros, els projectes emprenedors premiats procedeixen de la Comunitat Valenciana (14), Andalusia (8), Madrid (6), Catalunya (6), País Basc (4), Aragó (3), Castella i Lleó (1), La Rioja (1), Astúries (1) i Cantàbria (1).

La convocatòria de l’Obra Social de Bancaixa ha concedit deu premis a empreses de base tecnològica amb una dotació de 15.000 euros cada un; altres deu, a empreses de caràcter tradicional i/o social per un import de 10.000 euros cada un; i 20 premis, de 5.000 euros cada un, a projectes d’empreses.

A la 16a edició del Premi Bancaixa Joves Emprenedors s’han presentat 403 projectes empresarials de tot Espanya. Quasi el 56% de les iniciatives presentades correspon a la categoria de projectes empresarials amb 226 candidatures. Hi segueix la modalitat d’empreses de sectors tradicionals i/o de caràcter social amb 98 projectes presentats, el 24% del total. Finalment, s’han presentat 79 iniciatives a la categoria d’empreses de base tecnològica, el 20%.

Els projectes presentats procedeixen de totes les comunitats autònomes d’Espanya, encara que un 70% es concentra en quatre: Comunitat Valenciana amb 124 candidatures (30,8%); Andalusia, amb 61 (15,2%); Madrid (14,7%), amb 59; i Catalunya, amb 40 (9,9%). L’avaluació dels projectes ha sigut duta a terme per un jurat format per representants del CEEI València (Centre Europeu d’Empreses Innovadores) i de Bancaixa.

La convocatòria anual dels Premis Bancaixa Joves Emprenedors ha concedit cinc premis extraordinaris a empreses de base tecnològica premiades en l’edició 2009 i seleccionades en funció de la seua evolució en l’últim any. Cada una obté un premi de 15.000 euros. Les empreses guanyadores han sigut: TSB Soluciones Tecnológicas para la Salud y el Bienestar (València); Setival (València), Innovative Tecnologies in Biological (Biscaia), Libelium Comunicaciones Distribuidas (Saragossa) i Bebanjo (Madrid).

El Premi Bancaixa Joves Emprenedors és una iniciativa de l’Obra Social de Bancaixa per a promoure el desenvolupament i posada en marxa de projectes empresarials, que s’hauran d’ubicar en localitats del territori nacional, realitzats per joves de fins a 35 anys (inclusivament), bé de manera individual o col·lectiva.

Més informació sobre l’actual convocatòria i els projectes premiats (veure llistat en esta nota), està disponible en el portal d’emprenedors www.jovenesemprendedoresbancaja.com.