El XVII Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors dóna suport a 40 iniciatives empresarials amb una dotació de 425.000 euros.

Fundació Bancaixa ha seleccionat els projectes guanyadors del XVII Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors i ha concedit 40 premis entre les iniciatives empresarials que s’han presentat a la convocatòria actual juntament amb altres quatre premis extraordinaris entre les empreses amb base tecnològica premiades en l’edició anterior i que han registrat una millor evolució. Amb una dotació de 425.000 euros, els projectes emprenedors premiats procedeixen de la Comunitat Valenciana (16), Balears (4), Catalunya (4), Castella i Lleó (3), Andalusia (2), País Basc (2), Galícia (2), Madrid (1), Aragó (1), Castella-la Manxa (1), Extremadura (1), Navarra (1), Astúries (1) i Cantàbria (1).

La convocatòria de l’Obra Social de Bancaixa ha concedit deu premis a empreses amb base tecnològica amb una dotació de 15.000 euros cada un; deu premis més a empreses de caràcter tradicional i/o social per un import de 10.000 euros cada un; i 20 premis de 5.000 euros cada un, a projectes d’empreses.

A la dessetena edició del Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors s’han presentat 444 projectes empresarials de tot Espanya. Quasi el 45% de les iniciatives que s’han presentat enguany corresponen a la categoria de projectes empresarials, amb 198 candidatures. La segueix la modalitat d’empreses de sectors tradicionals i/o de caràcter social, amb 126 projectes presentats, el 28% del total. Finalment, s’han presentat 120 iniciatives a la categoria d’empreses amb base tecnològica, el 27%. Els projectes presentats procedeixen de totes les comunitats autònomes d’Espanya, tot i que el 70% es concentra en quatre: la Comunitat Valenciana amb 129 candidatures (29%); Andalusia, amb 78 (17%); Madrid (11%), amb 48; i Catalunya, amb 48 (11%).

La convocatòria anual dels Premis Bancaixa Jóvens Emprenedors ha concedit, a més, quatre premis extraordinaris a empreses amb base tecnològica que van ser premiades en l’edició 2010 i s’han seleccionat segons la seua evolució en l’últim any. Cada una obté un premi de 15.000 euros. Les empreses guanyadores han sigut Iactive Intelligent Solutions (Granada), Laboratorios Alpha San Ignacio Pharma (Saragossa), Bubok publishing (Madrid) i Kirmedia (Còrdova).

El Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors és una iniciativa de l’Obra Social de Bancaixa per a promoure el desenvolupament i la posada en funcionament de projectes empresarials i per a fomentar l’esperit emprenedor entre els jóvens. Els últims set anys, més de 3.300 emprenedors han acudit a aquesta convocatòria de l’Obra Social de Bancaixa. En aquest període s’han concedit 280 premis amb una dotació de més de 3,3 milions d’euros. Des de la seua creació, el Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors ha ajudat a la creació de 3.150 llocs de treball directes i quasi 4.100 d’indirectes, gràcies a les empreses creades durant les convocatòries successives.

Hi ha més informació disponible sobre la convocatòria actual i els projectes premiats (vegeu la llista en aquesta nota), en el portal d’emprenedors www.jovenesemprendedoresbancaja.com