Els alumnes de la Universitat de Múrcia becats per Bancaixa reben les credencials per a continuar els seus estudis a l’estranger

Bancaixa ha lliurat els diplomes acreditatius als 35 alumnes de la Universitat de Múrcia que viatjaran a l’estranger per a continuar els seus estudis i complementar la seua formació gràcies a les Beques Internacionals Bancaixa –BIB-. Els estudiants han rebut de mans d’Antonio Rubio, director de Zona Bancaixa Murcia, el diploma que els acredita com a tal. Aquestes ajudes s’emmarquen en el Programa d’Intercanvi amb l’Amèrica Llatina que té la universitat murciana.

Bancaixa i la Universitat de Múrcia mantenen una sòlida relació, com ho demostra la convocatòria de les Beques Internacionals des de 2006, a les quals l’Entitat ha destinat un total de 50.000 euros en cada edició. D’aquesta manera, l’ajuda de Bancaixa a la universitat i els seus estudiants puja ja a 150.000 euros i els beneficiaris superen els 80.

L’objectiu de les Beques Internacionals Bancaixa és afavorir l’estada dels universitaris en campus estrangers. Bancaixa, a través de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’any 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,4 milions d’euros.

Impuls a l’emprenedoria

A més, Bancaixa i la Universitat de Múrcia també tenen un acord per a fomentar l’esperit i la vocació empresarial i oferir suport a les iniciatives emprenedores a través de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors-Universitat de Múrcia, creada el 2007.

Des de la càtedra s’organitzen seminaris, cicles, conferències o classes magistrals; i s’impulsa l’aprofundiment en els temes objecte d’estudi de la càtedra a través de la publicació de monografies, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa manté convenis.

L’objectiu de l’Entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb diferents universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris les eines necessàries per a incrementar la seua preparació i facilitar la seua incorporació al món laboral. Actualment hi ha 33 Càtedres Bancaixa per a Joves Emprenedors funcionant en conveni amb altres tantes universitats.