Els més menuts aprendran a realitzar un gran panell com va fer Sorolla en “Visions d’Espanya”

Amb motiu de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya, que s’inaugurarà el pròxim 7 de novembre a València, Bancaixa desenvoluparà un taller didàctic dirigit als més menuts, i també als estudiants de batxiller, escoles de formació d’adults i universitats.

El principal objectiu del taller és reforçar i reflexionar sobre l’obra Visions d’Espanya de Joaquim Sorolla. Per a això, en primer lloc, els participants del taller realitzaran una visita guiada per l’exposició acompanyats per monitors que els explicaran les característiques principals de la mostra i el sistema de treball emprat per Sorolla per escometre l’encàrrec d’Archer Huntington.

A continuació començarà l’activitat didàctica en una sala convertida en una àmplia biblioteca, com si es tractara de la Hispanic Society. Esta vegada, la biblioteca serà el propi taller dels joves artistes. Estos es dividiran per regions i, tal com va fer Sorolla, treballaran seguint els mateixos criteris de l’artista valencià: el viatge, la selecció de tipus i l’execució de l’encàrrec.

En primer lloc, hauran de fer un estudi de prospecció del terreny, per a la qual cosa disposaran d’una sèrie d’elements documentals (fitxes, imatges i mapes del territori pel qual va viatjar l’artista valencià). Entre tot el material, els participants triaran les seues particulars visions d’Espanya mitjançant un sistema de pantalles multitàctils, en les quals podran visualitzar imatges i després imprimir-les en paper per a la posterior manipulació.

A més, els participants rebran un paquet d’imatges imantades i una planxa metàl·lica que podran emportar-se i realitzar altres composicions.

Per a poder participar en el taller s’haurà de realitzar una reserva prèvia al telèfon 902 33 66 44, a partir del 30 d’octubre. Els caps de setmana i festius s’habilitaran uns passes especials per a les famílies.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya romandrà a València fins al 31 de març. A continuació, la mostra farà una itinerància per diverses ciutats espanyoles durant un període de dos anys.