Exposició

Del 07/02/2014 al 08/06/2014
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

Fundació Bancaixa presenta l’exposició A l’aigua. La platja en la pintura valenciana de 1900, una mostra que dóna continuïtat al Gabinet Sorolla, espai expositiu permanent que es va posar en marxa el passat mes de maig amb l’objectiu de mostrar les obres de Joaquín Sorolla que formen part de la col·lecció d’art de Fundació Bancaixa.

Després de l’exhibició de la peça Trista herència!, una de les més rellevants del pintor, el Gabinet Sorolla acull ara una selecció de 35 obres de pintors valencians produïdes entre finals del segle XIX i principis del segle XX que tenen com a tema central el mar. Una selecció de peces de Sorolla sobre esta temàtica es completen amb obres de mestres com Pinazo, Cecilio Pla, José Mongrell, José Navarro, Enrique Martínez Cubells i Ernesto Valls. L’exposició, comissariada per Javier Pérez Rojas, catedràtic d’Història de l’Art de la Universitat de València i director de la Càtedra Pinazo, es podrà contemplar en el Centre Cultural Bancaixa fins al pròxim 7 de juny.

Les obres que formen part de l’exposició pertanyen als fons de la Col·lecció Fundació Bancaixa, a la Casa Museu Pinazo de Godella i a distintes col·leccions privades. Amb motiu de l’exposició s’ha editat un fullet de distribució gratuïta amb informació sobre la mostra i amb algunes de les imatges de les obres que conformen l’exposició. A més, s’ha editat un catàleg complet amb textos del comissari, Javier Pérez Rojas, sobre  l’exposició i el context artístic i històric a què pertanyen els llenços. El catàleg, amb un preu de 10 euros, es pot adquirir en la botiga del Centre Cultural Bancaixa.

• Horari: de dimarts a dissabte, de 10 a 14 i de 17 a 21 hores. Diumenges, de 10 a 14 hores.
  • Lloc: Centre Cultural Bancaixa de València (Plaça de Tetuan, 23).
  • Entrada: 2 euros. Diumenges, entrada gratuïta.
  • Visites guiades gratuïtes tots els divendres a las 18 i les 19 hores, previ pagament de l’entrada. Reserves a través del telèfon teléfono 96 381 39 93.

Veure nota de premsa de l’exposició A l’aigua. La platja en la pintura valenciana de 1900.