Exposició

Del 24/11/2022 al 26/03/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Normes de visita a l'exposició.

Visitas

Les visites guiades només es realitzaran amb una assistència mínima de sis persones per grup.

Informació sobre visites guiades a través del correu electrònic visitasguiadas@fundacionbancaja.es.

Preu: 5 euros

Tarifes

General: 7 euros.

Reduïda: 4 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aquest moment en la Fundació Bancaixa.

Les entrades comprades al matí són vàlides fins a les 14 h i les comprades a la vesprada fins a les 20.30 h.

La Fundació Bancaixa presentarà el 24 novembre en la seua seu a València una exposició retrospectiva de Jaume Plensa, que recorrerà quatre dècades de la seua trajectòria amb l’original influència de la literatura en la seua producció artística.

L’univers creatiu de Plensa a partir de la literatura serà present en aquesta exposició, comissariada per Javier Molins, que reunirà més de 80 obres creades des dels anys 80 fins a l’actualitat, sent una de les exposicions més completes sobre aquest artista que s’ha realitzat fins hui.

La selecció d’obra realitzada inclou algunes escultures creades durant el confinament i que es presentaran per primera vegada al públic. A més, entre les peces presentades, estarà l’obra Together (2014), que es va exposar en 2015 en l’Abadia de Sant Giorgio Maggiore durant la Biennal de Venècia i que no s’ha tornat a exposar des de llavors.

La literatura sempre ha sigut una font d’inspiració per a Jaume Plensa. T.S. Eliot, William Shakespeare, Dante, Goethe o Vicent Andrés Estellés serien alguns d’aquells escriptors que li han acompanyat al llarg de la seua vida i que li han servit d’inspiració per a infinitat d’obres. Però aquesta influència literària no es limita a les lectures de l’artista, sinó que s’estén també a la pròpia lletra com a element amb el qual compon les seues escultures.

Plensa ha utilitzat les lletres de molt diverses formes, bé fora en cortines, en gongs o en el cos humà, potser les seues obres més conegudes. I és que la intersecció del llenguatge amb el cos humà és una de les bases del treball de Plensa. Tal com explica l’artista, “una lletra no sembla res, és una cosa humil, però unida a unes altres formen paraules, i les paraules formen textos i els textos, pensament”.

Jaume Plensa va nàixer en 1955 a Barcelona, on va estudiar a l’Escola d’Art i Disseny de la Llotja i a l’Escola de Belles arts de Sant Jordi. Des de la seua primera exposició a Barcelona en 1980, ha viscut i treballat a Berlín, Brussel·les, Anglaterra, França i els Estats Units. Actualment resideix i treballa a Barcelona.

Si vols estar a l’última inscriu-te a la nostra newsletter.