Exposició

Jinquer sembla quasi una pregunta

Del 02/06/2022 al 31/07/2022
Centre
Sala d’exposicions “Casa Garcerán”
Colón, 23 ,Segorbe (Castellón)
Horari

Divendres, dissabtes i vespres de festius de 18 a 21 hores; i els diumenges i festius, de 12 a 13.30 i de 18 a 21 hores.

La Fundació Bancaixa presenta a Sogorb Jinquer sembla quasi una pregunta, un projecte expositiu, editorial i divulgatiu al voltant de la fotografia com a potencial eina d’experimentació, creació i reflexió, i comissariat pel fotògraf castellonenc Julián Barón.

L’exposició Jinquer sembla quasi una pregunta té el seu origen en el curs de fotografia desenvolupat per Fundació Bancaixa Sogorb entre octubre de 2021 i abril de 2022 i impartit per Julián Barón. L’eixida fotogràfica realitzada al Conjunt Memorial de Jinquer, a Castelló, s’ha convertit en aquesta mostra que ofereix una mirada comuna que revela i acosta a l’espectador de hui un nou paisatge visual del despoblat castellonenc en la Serra d’Espadà a través de la tècnica fotogràfica alternativa d’impressió Lumen.

La mostra està integrada per mig centenar de fotografies en les quals la tècnica Lumen permet el desplaçament de conceptes com a autor, objectiu i cambra en favor de fenòmens més atzarosos. Les fotografies exposades han sigut realitzades per José Miguel Valdeolivas, Mª Luisa Martín, Owain Shaw, Carlos Casas, Mª Pilar Martínez, Mª Carmen Vicente, José Llop, Mª Luisa Bolumar, José Plasència, Juan Ángel Garcerán, Amparo Marín, Aida Albiar, Pablo Maroto, José Miguel Gil i Julián Barón. L’exposició inclou l’exhibició de fotografies que documenten tot el procés de creació de les obres.

La literatura està també present gràcies a la col·laboració del dramaturg i poeta Javier Vicedo, que ha escrit un poema inspirat en la visió de les fotografies exposades i a partir de la seua pròpia relació personal amb Jinquer. Junt a la imatge i la paraula, el so s’ha incorporat a aquesta proposta cultural a través del paisatge sonor creat per Manuel Vargas a partir dels sons ambient de Jinquer. L’audio pot escoltar-se a través del següent enllaç.

La mostra pot visitar-se a la Casa Garcerán de Sogorb fins al 31 de juliol els divendres, dissabtes i vespres de festius de 18 a 21 hores; i els diumenges i festius, de 12 a 13.30 i de 18 a 21 hores.

Dins de les activitats complementàries a l’exposició, s’ha editat una publicació amb la reproducció de les fotografies, així com el poema i el paisatge sonor accessible a través d’un codi QR.

Amb l’objectiu d’expandir l’experiència entorn de l’exposició es desenvoluparà el cicle Imaginaris trobades amb tres converses obertes al públic en la pròpia Casa Garcerán. El 23 de juny se celebrarà la presentació de l’edició impresa de Jinquer sembla quasi una pregunta en una conversa moderada per Julián Barón amb els participants en l’exposició. L’1 de juliol el protagonista serà el poeta Javier Vicedo en la xarrada titulada El poema es mesura en anys llum, tancant-se el cicle el 8 de juliol amb Marta Martín que parlarà sobre L’arxiu com una forma de creació.

Fotos