Exposició

Del 24/09/2021 al 30/01/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

L'ús de màscara és obligatori.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

General: 7 euros.

Reduïda: 4 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aquest moment en la Fundació Bancaixa.

Les entrades són vàlides durant el mateix dia de la seua adquisició.

Visites comentades

Les visites guiades només es realitzaran amb una assistència mínima de sis persones per grup.

Informació sobre visites guiades a través del correu electrònic visitasguiadas@fundacionbancaja.es.

L’exposició Joan Cardells és una antològica d’un dels artistes valencians clau en l’art contemporani espanyol de la segona meitat del segle XX i principis del XXI. La mostra produïda per la Fundació Bancaixa és la major retrospectiva realitzada fins a la data de l’artista valencià, aportant una revisió de la producció de Cardells al llarg de la seua trajectòria artística en solitari des de 1976, quan abandona l’Equip Realitat, fins a poc abans de la seua mort en 2019.

Com a primera exposició després de la seua defunció, la mostra es presenta com un homenatge a Joan Cardells a través d’un projecte expositiu que li va il·lusionar durant els últims mesos de vida i que ha comptat amb la col·laboració de la família. La retrospectiva és així mateix un tribut a l’historiador i crític d’art Tomàs Llorens Serra, comissari de la mostra al costat de Boye Llorens Peters, i qui va estar treballant en el projecte fins a la seua defunció el mes de juny passat.

L’exposició, integrada per dos centenars de peces datades entre 1976 i 2019 i amb presència d’obra inèdita, mostra el treball de Cardells en disciplines artístiques com l’escultura i el dibuix, i amb els materials habituals en la seua producció com el cartó cosit, la uralita, el ferro colat, el bronze, la cera, i el grafit sobre paper o marbre. La retrospectiva inclou l’exhibició per primera vegada del llibre d’autor de Joan Cardells, que va ser un projecte encarregat per Josep Maria Benach de Àmbit Galeria d’Art i del qual s’exposen diversos plecs.

La presència de les obres en l’exposició s’articula per sèries temàtiques i distingeix dos grans universos creatius -el primer centrat en la figura humana i el segon en la natura morta-, dos gèneres clàssics de la història de l’art, que permeten destacar la voluntat de Cardells de concentrar-se en l’exercici acadèmic del dibuix després d’abandonar el treball en equip.

Per a la realització d’aquesta exposició, la Fundació Bancaixa ha comptat la col·laboració d’importants col·leccions institucionals i privades. A les obres de la col·lecció de l’artista cedides per la família i de la col·lecció de la Fundació Bancaixa, se sumen les aportades per una trentena de prestadors com el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, IVAM, Col·lecció Fundació Mediterrani, Col·lecció CaixaBank, Diputació de València, Col.lecció Per Amor a l’Art, Àmbit Galeria d’art, Galeria Cànem, Col·lecció Luis Adelantado, Col·lecció Shiras Galeria, Fundació Suñol, Col·lecció Manolo Martín, Col·lecció Sebastián Barrachina, Col·lecció Pepe Gimeno i Nora Santos, Col·lecció Martí Quinto i Eva Mus, Col·lecció Civera Tormo, Col·lecció Carmen Calvo, Col·lecció Liébana-Villacañas, Col·lecció Hugo de Val, entre altres.

Amb motiu de l’exposició es presentarà un catàleg amb la reproducció de les obres en el seu muntatge en la Fundació Bancaixa, juntament amb el text d’investigació i la cronologia de Tomàs Llorens i Boye Llorens, i una entrevista realitzada per Rafael Ballester Añón a Joan Cardells en 1989.

Dins del programa de mediació cultural, la Fundació Bancaixa desenvoluparà tallers didàctics per a escolars i tallers per a persones amb diversitat funcional o en situació d’exclusió social entorn de l’exposició i l’obra de Cardells, així com visites guiades a la mostra.

Fotos

Vídeos