Exposició

Del 16/12/2022 al 19/02/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Entrades

General: 7 euros.

Reduïda: 4 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aquest moment en la Fundació Bancaixa.

Les entrades són vàlides durant el mateix dia de compra fins a l'horari de tancament. Per a garantir nou accés a les exposicions en la mateixa jornada, s'haurà d'informar a la taquilla per a identificació del visitant.

Visites comentades

Públic general

• Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
  • Preu: 5€ + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.
Catálogo

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Normes de visita a l'exposició.

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Pepe Gimeno. Diàlegs entre art i disseny, emmarcada en el programa oficial de World Design Capital València 2022.

La mostra, comissariada per José Miguel Arce, ofereix un recorregut per la producció gràfica i plàstica de Pepe Gimeno al llarg de cinc dècades d’una trajectòria professional reconeguda per guardons com el Premi Nacional de Disseny en 2020. Aquesta revisió de l’obra del creador valencià s’aborda per primera vegada des de la perspectiva de les relacions directes entre la seua obra com a dissenyador gràfic i com a artista plàstic.

Integrada per més d’un centenar de peces datades entre 1972 i 2022, l’exposició reuneix nombrosos dibuixos, pintures, escultures, treballs de tècnica mixta i videoart creats per Gimeno en la seua pràctica lliure de les arts plàstiques, que entaulen un diàleg visual i conceptual amb els seus dissenys gràfics per encàrrec o concurs plasmats en marques, cartells, portades, panells, envasos i publicacions diverses.

Esta doble narrativa presentada per l’exposició està acompanyada d’una narració sonora que guia al visitant en el seu recorregut, acostant-li a les obres de Pepe Gimeno i revelant les relacions entre la seua obra gràfica i artística com a vasos comunicants d’una mateixa realitat.

En l’obra de Gimeno s’aprecia el seu interés pel pop-art de Warhol i Lichtenstein, per Brancusi, així com pel constructivisme rus i l’Escola de la Bauhaus, amb els plantejaments advocats per Kandinsky.

L’evolució plàstica de Gimeno és sumativa. En la seua obra existeix un registre gràfic romanent que es prolonga com a reminiscència del treball anterior, persistint en l’ús dels materials residuals, industrials o orgànics.

Coincidint amb l’exposició, s’ha editat un catàleg que reuneix la producció gràfica i plàstica de Pepe Gimeno des de l’inici de la seua trajectòria professional a principis dels 70 fins a l’actualitat. La publicació, editada per Gràffica amb la col·laboració de la Fundació Bancaixa i Casa Mediterrani, inclou textos d’investigació d’autors com José Miguel Arce, Álvaro dels Àngels, Emilio Gil i José María Cerezo.

Pepe Gimeno (València, 1951) és dissenyador, tipògraf i artista plàstic. Es va graduar a l’Escola d’Arts i Oficis de València en 1970. La seua obra ha sigut recollida en nombroses publicacions internacionals i ha format part d’exposicions a Europa, el Japó, els Estats Units, la Xina i Sud-amèrica.

El seu treball ha sigut reconegut amb nombroses distincions i premis. Ha rebut en sis ocasions el TDC Communication Design Award del Type Directors Club de Nova York, així com dos certificats del ISTD del Regne Unit, el Golden i el Platinum Award del Graphis Poster, un Premi Líder Pack en 2006 per l’envàs de Sivaris i el Premi Nacional de Disseny en 2020.

Fotos

Vídeos