Exposició

Del 29/10/2015 al 28/02/2016
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Visites comentades

Visites guiades els dijous, divendres i dissabtes a les 19.
Informació i reserves: 699 710 573.
Visites de grups fora de l'horari habitual, consultar disponibilitat en el telèfon 960 645 840.

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Picasso i el museu, que podrà visitar-se fins al 28 de febrer del 2016 en el Centre Cultural Bancaixa de València. La mostra reunix una selecció de més 200 obres entre gravats, olis i fotografia que reflectixen com els museus, i les obres mestres exposades en ells, van ser una important font d’inspiració en la producció de Pablo Picasso. L’exposició, organitzada per Fundació Bancaixa, compta amb obres procedents de la col·lecció artística de la Fundació Bancaixa, a les que se sumen rellevants cessions del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, del Museu Picasso de Màlaga, la Fundació Picasso – Museu Casa Natal. Ajuntament de Màlaga, i la Fundació Telefónica.

El recorregut per l’exposició, comissariada per Javier Molins, crític d’art i doctor en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València, permet conéixer com l’obra dels grans mestres de la història de l’art que alberguen els museus va ser una important font d’inspiració al llarg de tota la seua carrera. Des que Pablo Picasso va visitar per primera vegada el Museu del Prado, amb 13 anys, i va poder contemplar Zurbarán, El Greco, Velázquez o Goya, va mantindre tota la seua vida la contemplació de les obres en els museus com a mètode d’aprenentatge i reinterpretació artística.

Esta influència es mostra a través de huit blocs temàtics: El Museu del Prado: Velázquez i Goya; El Greco: l’enterrament del Comte d’Orgaz; El Museu del Trocadero i l’art primitiu; El Louvre, Delacroix i Jacqueline; Rembrandt; Degas com a espectador; el Museu Ingres en Montauban; i Rafael i La Fornarina. L’exposició es completa amb la projecció d’extractes del documental El misteri Picasso, del cineasta francés Henry-Georges Clouzot, filmat en 1955. La cinta, rodada en l’estudi del pintor malagueny, permet conéixer la tècnica i el mode de treballar de Picasso pinzellada a pinzellada, mostrant el naixement d’una obra d’art.

La proposta expositiva de Picasso i el Museu compta també amb un espai d’innovació baix el títol En la ment de l’artista, una instal·lació interactiva de reconeixement del moviment desenvolupada per l’ESAT, Escola Superior d’Art i Tecnologia. Este espai permet als visitants participar activament en la sala d’exposició i crear les seues pròpies composicions amb obres de l’artista, que després poden compartir en xarxes socials.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg amb la reproducció d’algunes obres i textos del comissari. El catàleg està disponible en castellà, valencià i anglés. A més, els visitants disposen d’un fullet de distribució gratuïta amb informació sobre la mostra i amb imatges d’algunes de les obres exposades.

El vessant didàctic està també present a través de tallers gratuïts dirigits a escolars i famílies, persones majors, persones amb discapacitat i persones en risc d’exclusió social. Tota la informació i les reserves sobre estos quatre tallers es pot consultar en la web de Fundació Bancaixa i en el telèfon 695 591 428.

L’exposició Picasso i el museu romandrà en el Centre Cultural Bancaixa fins al 28 de febrer del 2016. L’horari de visita és de dilluns a dissabte, de 10 a 14 i de 17 a 21 hores, i els diumenges de 10 a 14 hores. Entrada gratuïta.