Exposició

Del 28/11/2019 al 01/03/2020
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

Fundació Bancaixa ha presentat l’exposició Picasso. Retrat de família, realitzada per persones amb diversitat funcional de 25 centres de València que han creat la seua pròpia versió de gravats que l’artista malagueny va realitzar en aquesta sèrie de la seua obra gràfica, present al seu torn en l’exposició Picasso. Models del desig que es pot visitar en la Fundació Bancaixa fins a l’1 de març. L’exposició forma part de les activitats de la 10a Setmana D-Capacitat organitzada per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Bankia i que se celebra cada any amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat (3 de desembre). La inauguració ha comptat amb la presència de representants dels centres participants; el president de la Fundació Bancaixa, Rafael Alcón; i la coordinadora de la Direcció de Comunicació i Relacions Externes de Bankia a la Comunitat Valenciana i Múrcia, Isabel Rubio

Els centres participants han versionat les estampes que conformen la serie Retrat de família, aplicant diferents processos tècnics. Amb el llenç com a base, els participants han treballat la tècnica en positiu, amb línia negra sobre fons blanc; en negatiu, línia blanca sobre fons negre; color, amb materials com el pinzell, l’esponja o el polvoritzat utilitzant colors primaris; a dues tintes, aplicant només dos colors sense mescla; i escala de grises, jugant amb totes les possibilitats i matisos d’aquesta tonalitat.

En esta exposició han participat els centres: Centre de Dia El Cabanyal, PFCBA Creu Roja, C.O. Marxalenes, Fundació Stella Maris, C.O. Sant Marcelino, C.O. Llum Verda, C.O. Juan de Garay, C.A.E. Les Sorts, C.O.M. Isabel de Villena, Taller Mon Gran, Centre de Dia Font de Sant Lluís, C.O. Albaes, C.O. Tomás de Osma III, C.O. Gravador Plans, C.R.I.S. Velluters, C.O.

José Alcamí, C.O.M. Mislata, Centre Ocupacional La Torre, I.E.S. Orriols, Centre de dia Adisa, Residència La Nostra Casa, C.O. Francisco Esteve, C.E.E. Ruiz Jiménez, Cooperativa Cudiscap i C.R.I.S. Sant Pau.

El resultat és una visió caleidoscópica d’esta sèrie de Picasso, formada per cinc estampes i realitzada entre el 21 de juny i el 6 de juliol de 1962 en l’estudi de Notre-*Danme de Vie, en la localitat de Mougins.

Fotos