Exposició

Sorolla. Jo sóc el pa de la vida

Del 06/10/2022 al 25/11/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dilluns a divendres. De 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores.

Entrades

Entrada lliure

L’obra Jo soc el pa de la vida, realitzada per Joaquín Sorolla en 1896, pot visitar-se en la seu de la Fundació Bancaixa a València fins al 25 de novembre. Després d’un procés de restauració integral que es documenta amb un audiovisual, la Fundació Bancaixa ve exposant aquesta obra de l’artista valencià des de l’any 2018.

El llenç, que representa una escena de temàtica religiosa poc habitual en la producció pictòrica de l’artista valencià, va ser creat per encàrrec del polític i viticultor xilé Rafael Errázuriz Urmeneta per al seu acabada d’inaugurar casa-palau de Valparaíso a Xile.

És una de les obres de major dimensió en la trajectòria de Sorolla amb unes mesures de 4,1 x 5,3 metres. S’enquadra dins dels grans formats de Sorolla igual que els panells realitzats per a la Hispanic Society de Nova York sobre les províncies d’Espanya, realitzats entre 1913 i 1917.

En la composició, apareix Jesucrist sobre una barca de vela llatina com la utilitzada pels pescadors valencians, tripulada per tres deixebles des d’on es dirigeix a la multitud que li escolta des de la riba. Sorolla va emprar com a models als pescadors i pescadores de la platja de la Malva-rosa enaltint-los i convertint-los en personatges d’una escena bíblica. El pintor ordena l’escena principal amb un ritme diagonal ascendent cap a l’esquerra el punt culminant de la qual és la imatge de Jesús de perfil, modulant els braços al ritme de les seues paraules.