Fontilles inaugura l’exposició sobre la seua història a Alcoi

L associació valenciana de lluita contra la lepra Fontilles inaugura hui l exposició Fontilles, 100 a ños tr abajando p o r un m undo s in lepra , organitzada amb motiu del centenari de l associació, que se celebra en 2009. La mostra, que es podrà visitar a l Centre Cultural Mario Silvestre d Alcoi, fa un repàs a la trajectòria centenària d aquesta institució pionera a donar resposta a un problema social i sanitari com la lepra d ’una manera innovadora. Per a fer-ho s han emprat fotografies antigues i actuals, instrumental mèdic i científic, infografies, material audiovisua l i especialment, testimoni atge s i vivències dels qu i han protagonitzat els cent primers anys d història d aquesta associació que hui continua lluitant per un món sense lepra a través de la investigació, la formació i la cooperació internacional.

La mostra, que durant dos anys recorrerà diversos punts de la geografia espanyola, s’ ha pogut realitzar gràcies al patrocini de Bancaixa, que a més ha cedit les seues sales de València, Alacant i Castelló. A més d aquest patrocini, Fontilles vol agrair la col·laboració de Colebega, ECISA, Fundació Generalitat Valenciana-Iberdrola, Gav iota Simbac i Emilio Serratosa.

Fontilles és una associació sense ànim de lucre l objectiu de la qual és acabar amb la lepra i les seues conseqüències, així com lluitar contra les malalties lligades a la pobresa amb projectes de cooperació sanitària a ls països afectats, que a més donen suport al desen volupament sostenible d aquests països. Fontilles compt a en l actualitat amb 35 projectes de cooperació internacional en 22 països d Àsia, Àfrica i Amèrica del Sud, que el passat any van beneficiar més de nou milions de persones. Al g ener de 2009, es va commemorar el centenari de l obertura del Sanatori San Francisco de Borja, en el qu al Fontilles va iniciar la seua activitat d atenció i ajuda als afectats per la lepra. Amb motiu d ’aquest celebració, al llarg de 2009 s estan realitzant diversos actes commemoratius.

Bancaixa és patró de l associació Fontilles des de 1956 i a més patrocinador principal de totes les activitats que es realitzen per la commemoració del centenari de l associació.

Premsa Fundació Bancaixa