INCYDE i Bancaixa firmen un conveni de col•laboració de 2 milions d’euros per a convertir universitaris en empresaris

Les cambres de comerç, a través de la Fundació INCYDE (Instituto Cameral para la Creación y Desarrollo de la Empresa), i la Fundació Bancaixa, dedicaran més de 2 milions d’euros per a convertir els universitaris espanyols en empresaris. Per a fer-ho, les dues institucions han firmat un conveni dirigit al desenvolupament d’accions formatives per als alumnes i llicenciats d’universitats que pertanyen a la xarxa de Càtedres Bancaixa Jóvens Emprenedors.

Segons ha explicat el director de la Fundació INCYDE, Ángel Colomina, “les cambres, a través de la Fundació INCYDE, disposen de metodologies, equip tècnic i materials necessaris per a desenvolupar programes formatius en el camp de l’autoocupació que puguen donar resposta a les iniciatives dels alumnes universitaris”. “Espanya”, ha afegit Colomina, “no pot en aquest moment perdre cap vocació emprenedora i la universitat és el brou de cultiu perfecte per a captar nous empresaris”.

El gerent de la Fundació Bancaixa, Miguel Ángel Utrillas, ha destacat “el paper de les Càtedres Bancaixa en el sistema universitari espanyol, ha encoratjat en els jóvens la seua iniciativa empresarial, i ha oferit programes de formació sobre emprenedoria en un context educatiu en el qual l’oferta en formació empresarial està més orientada a la gestió que no a la creació d’empreses”.

En aquest sentit, Incyde i Fundació Bancaixa, duran a terme un procés formatiu dirigit a jóvens emprenedors universitaris. Aquest procés està dividit en dues fases; la primera, amb activitats de formació i de foment de l’emprenedoria en les 40 càtedres Bancaixa, i la segona, amb programes d’impuls i posada en marxa a les mateixes empreses.

A través de les càtedres, cambres i Fundació Bancaixa desenvoluparan accions destinades a fomentar l’esperit empresarial en els estudiants universitaris, donar suport al treball per compte propi, la creació d’empreses amb actuacions encaminades a eliminar estereotips negatius cap a l’emprenedoria, la formació, l’assessorament especialitzat i la tutela.

Els programes d’impuls i posada en marxa d’empreses consistiran en la realització de consultories complementàries que verifiquen i resolguen els problemes que hagen sorgit en la posada en marxa de les empreses. A més, s’impartiran tallers específics dirigits als futurs emprenedors.

En aquesta mateixa línia, la Fundació Incyde i Fundació Bancaixa han firmat un segon conveni, per un import de 400.000 € per al desenvolupament de programes formatius en totes les comunitats autònomes dirigits a emprenedors i a la consolidació d’empreses. Aquests programes estan cofinançats pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu d’“Adaptabilitat i Ocupació” que la Fundació INCYDE té aprovat per decisió de la Comissió.