La FEBF, Fundació Bancaixa i Bolsa Madrid presenten un llibre d’ajuda a les empreses per entendre millor la nova normativa sobre OPA

La Fundació d’Estudis Borsaris i Financers i la Fundació Bancaixa han presentat al saló Antonio Maura de Bolsa Madrid el llibre La nueva normativa de OPAs en España. Balance del Real Decreto 1066/2007 desde su entrada en vigor. Històricament, el fonament de la regulació de les ofertes públiques d’adquisició d’empreses ha sigut facilitar un procés ordenat de presa de control després de l’adquisició d’una part substancial d’una societat per una altra i un repartiment equitatiu de la prima de control en el mercat de valors, al mateix temps que una possible solució al problema d’agència que es poguera derivar de la separació entre la propietat i el control de les accions en les empreses cotitzades. En aquest context, es mostra imprescindible l’existència d’un règim jurídic centrat a protegir els drets del xicotet accionista i promoure la transparència en el mercat. La nova legislació, orientada cap a les OPA obligatòries totals i a posteriori, culmina el procés d’harmonització amb la legislació europea.

En l’acte han intervingut Blas Calzada Terrados, president de Madrid Investor’s Day; Manuel Conthe Gutiérrez, conseller Of-Counsel de Bird & Bird; Rafael Benavent Adrián, president del Consell General de Socis de la Fundació d’Estudis Borsaris i Financers (FEBF); i dos dels autors de l’obra: Luis de Carlos Bertrán, soci i director d’Uría Menéndez Abogados, i Sebastián Albella Amigó, soci del Bufete Linklaters. L’acte, l’ha clausurat Javier Quesada Ibáñez, vicepresident de la Fundació Bancaixa.

Aquesta publicació, de 283 pàgines, editada per Civitas, dedica un capítol a l’anàlisi de les principals operacions executades a Espanya amb aquesta nova normativa, l’elaboració de la qual va ser responsabilitat del Servici d’Estudis de Bolsa de Valores de Madrid.