La Fundació Bancaixa rep la Distinció de la Generalitat Valenciana al mèrit cultural per l’organització de l’exposició de Joaquim Sorolla

La Fundació Bancaixa ha rebut l’Alta Distinció de la Generalitat Valenciana al mèrit cultural, que s’atorga amb motiu de la celebració del Dia de la Comunitat Valenciana, per la seua contribució a la promoció i difusió de l’obra de Joaquim Sorolla, per mitjà de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya.

Este guardó reconeix la labor realitzada per la Fundació Bancaixa i la seua iniciativa i interés a restaurar i exposar per primera vegada a Espanya les obres de Visions d’Espanya, de Sorolla, donant l’oportunitat a més d’1,6 milions de persones de contemplar el treball del pintor valencià.

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha sigut l’encarregat de recollir el guardó i ha agraït a la Generalitat Valenciana el reconeixement a l’Obra Social de l’Entitat. “Per a Bancaixa és un honor rebre esta distinció, que dóna resposta a l’esforç i treball de la nostra Fundació per fer realitat el somni de Joaquim Sorolla, que era exposar la seua obra a la seua ciutat natal, València”.

José Luis Olivas ha destacat l’èxit que continua tenint la mostra, exposada al Centre Cultural Bancaixa de València fins al pròxim 10 de gener, abans de la seua tornada a la Hispanic Society of America, a Nova York.

Una setmana després de la inauguració, l’exposició Visió d’Espanya. Sorolla en les col·leccions de la Hispanic Society of America i de Bancaixa torna a demostrar el fort interés que l’obra de Sorolla desperta entre el públic, igual com en la mostra de 2007 amb la qual Bancaixa ja va batre un rècord de visitants. La segona onada de reserves via Internet, que es va obrir ahir dijous a les 12:00 hores, es va tancar només 22 minuts després amb la totalitat de reserves esgotades per a la setmana del 9 al 15 d’octubre. En total, la reserva electrònica ha assegurat la seua entrada a 4.200 persones per visitar l’exposició en el Centre Cultural Bancaixa. També l’afluència directa de visitants a l’exposició, segons ordre de cua, s’ha accelerat amb un total de 17.761 visites en la primera setmana.

Premsa Fundació Bancaixa