La ministra Elena Espinosa inaugurarà el primer Fòrum de debat organitzat per la UIMP i Bancaixa

La ministra de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, Elena Espinosa, inaugurarà el pròxim 8 de febrer el primer Fòrum de debat organitzat per la Fundació General de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo i la Fundació Bancaixa, en A Corunya.

Les trobades, organitzats en virtut d’un conveni de col·laboració rubricat entre ambdues institucions, tindran lloc, a més de a la ciutat gallega, a Valladolid, Saragossa i Santander i tindran com a finalitat fomentar l’intercanvi d’idees i opinions entre els agents econòmics, polítics i socials i mitjans de comunicació.

Espinosa pronunciarà una conferència sobre l’Estrategia Ambiental ante la Presidencia Española del Consejo de la Unión Europea, en el primer dels quatre fòrums UIMP-Bancaixa prevists, que tindrà lloc el 8 de febrer, a partir de les 13.00 hores, a l’Hotel Hesperia Finisterre de A Corunya.

En l’acte també intervindran el rector de la UIMP, Salvador Ordóñez, el qual serà l’encarregat de presentar la titular de Medi Ambient, i el catedràtic de Fonaments de l’Anàlisi Econòmica de la Universitat de València i vocal del Patronat de la Fundació Bancaixa, Javier Quesada, mentre que la presentació de la trobada anirà a càrrec del director de la seu de la UIMP a Galícia, Xosé Luís Barreiro.

Cada un dels quatre Fòrums UIMP-Bancaixa tindrà com a protagonista a un destacat líder polític el qual, després de pronunciar la seua conferència i en acabat el dinar, obrirà el col·loqui-debat on els assistents tindran ocasió de realitzar les seues preguntes a l’invitat.

Amb esta nova iniciativa, la UIMP reitera el seu “compromís amb la societat” per mitjà de l’aposta pel “diàleg” com una “eina fonamental per a l’enteniment”, segons el rector de la institució acadèmica, Salvador Ordóñez, el qual afirma que estes trobades recuperen l’“esperit fundacional” de la pròpia Universitat que va ser concebuda com un “ espai de convivència i de mutu coneixement”.

Ordóñez destaca, a més, la “pluralitat” amb què han estat concebudes estes trobades, en els quals tindran cabuda “tot tipus d’opinions”, ja que els seus protagonistes “representen totes les opcions polítiques”. “No hi ha que oblidar tampoc que, en cada una de les quatre ciutats en què se celebren els fòrums, estaran invitats empresaris, agents socials, representants del món de les arts i els mitjans de comunicació”, afegeix.

Els Fòrums UIMP-Bancaixa se sumen a partir d’ara a les distintes iniciatives desenvolupades per l’Obra Social de Bancaixa per generar espais de debat i intercanvi d’opinions mitjançant punts de trobada, que acosten els líders del món econòmic, polític i social als ciutadans. “Una de les característiques d’una societat madura i democràtica és l’existència de vies que garantisquen el constant diàleg entre els responsables polítics i els ciutadans. Bancaixa promou eixa comunicació per mitjà de fòrums com estos, que hem posat en marxa de la mà d’una institució de l’experiència i el prestigi de la UIMP”, ha destacat el president de Bancaixa, José Luis Olivas.