La nova edició del Cuna de Campeones Bancaja amplia el nombre de beques per a la formació de joves pilots

El Cuna de Campeones Bancaja 2008 ha ampliat el nombre d’ajudes que destina a la formació de joves pilots de motociclisme. En este sentit, concedirà 53 beques amb les quals finançarà un any d’aprenentatge en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, 8 beques més que en edicions anteriors.

Enguany també s’han creat dues noves categories de competició: MiniGPXL i PreGPEvolución, perquè l’edat i el rendiment físic de tots els pilots estiguen més igualats en les carreres.

Enguany el lema del certamen, únic en el món per les seues característiques, és “La teua oportunitat ha arribat” i té com a principal objectiu formar els joves en valors i promocionar futurs campions.

Les proves de selecció se celebraran els pròxims dies 23 i 24 de febrer en el Circuit Ricardo Tormo, i podran participar-hi xiquets d’entre 7 i 17 anys.

En estes proves de selecció, a les que cada any es presenten més de 300 xiquets, els joves pilots podran mostrar les seues millors marques en proves cronometrades competint en una de les cinc categories segons la seua edat: Minimotos, MiniGP, MiniGPXL, preGP i preGP Evolución.

Entre els 53 seleccionats, 27 pilots rebran una beca completa, que inclou tot el material tècnic i personal, i 26 pilots rebran una semibeca, que pagarà el 50% del cost de la inscripció en la Cuna de Campeones Bancaja.

A més de l’any de formació, els joves pilots podran participar en les set carreres que es disputaran en els diferents circuits espanyols: el de Montmeló a Barcelona i els de J erez, Cartagena, Albacete, Fuente Álamo i Palma de Mallorca, a més del de Cheste.

Any rere any, la competició demostra l’elevat nivell que aconsegueixen els seus participants. Héctor Barberá, Héctor Faubel, Sergio Gadea o Nico Terol són, entre altres, noms propis del Mundial de Motociclisme que han passat per la Cuna de Campeones Bancaja.