La Política Mediambiental de Bancaixa, premiada per la revista Mi Cartera de Inversión

La revista Mi Cartera de Inversión ha atorgat a Bancaixa el Premi a la Millor Obra de Coneixement i Millora del Medi Ambient per la seua Política Mediambiental. Els Premis Mi Cartera de Inversión a la Millor Obra Social de les Caixes d’Estalvi, que enguany celebren la seua sisena edició, reconeixen els millors programes d’actuació social de les caixes d’estalvis.

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, va recollir el premi de la mà de la ministra de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, Elena Espinosa, en un acte celebrat ahir a Madrid.

En el desenvolupament de la seua activitat, Bancaixa manté l’atenció de l’entorn actual i la prevenció del canvi climàtic com a compromisos ineludibles. De fet, l’Entitat ha incorporat en el seu model de gestió empresarial línies d’actuació dirigides a previndre possibles impactes negatius en el mediambient, ja siguen causats directament per la seua activitat o per aquelles persones o entitats amb què es relaciona.

Des de 2005, Bancaixa està adherida als Principis del Pacte Mundial de Nacions Unides i més recentment, a programes de referència internacional en la lluita contra el canvi climàtic, com “Plantem per al Planeta” i “Protecció del clima: la plataforma dels dirigents empresarials”, impulsats els dos per Nacions Unides.

D’altra banda, l’Entitat realitza un ús eficient dels recursos naturals a través d’un Sistema de Gestió Ambiental per als edificis i oficines, d’acord amb la norma de certificació ISO 14.001, amb un programa de certificació progressiva que ens permetrà anar estenent aquest model de referència a tots els nostres centres de treball.

A més, ofereix productes i serveis responsables i innovadors que permeten als clients, fonamentalment empreses, acomplir amb les millors pràctiques mediambientals disponibles, entre les quals destaquen el servei d’assessorament mediambiental, els diferents convenis que mantenim amb les Administracions Públiques per a afavorir aquestes actuacions i línies pròpies de finançament per a energies renovables i projectes emprenedors.

Un altre dels objectius de Bancaixa en matèria de desenvolupament sostenible és la promoció de comportaments empresarials respectuosos amb l’entorn amb la incorporació i exigència, si és el cas, de requisits mediambientals específics a través de la Política de Compres i del Ràting mediambiental, respectivament.

Finalment, l’Entitat tracta de formar i sensibilitzar els empleats i la societat en el seu conjunt en el respecte de l’entorn natural, mitjançant els diversos programes educatius i formatius desenvolupats tant internament com a través de la Fundació Bancaixa i Fundació Caixa Castelló, gràcies als convenis de conservació de la naturalesa i a l’impuls del voluntariat ambiental.