La revista Inversión premia Bancaixa pel seu projecte cultural sobre Sorolla

El setmanari econòmic Inversión ha atorgat a Bancaixa, en un acte celebrat ahir a Madrid, el Premi a la Millor Obra de Cultura i Temps Lliure pel projecte cultural realitzat amb l’exposició de l’obra de Joaquim Sorolla a Espanya. Els ‘ Premios de Inversión a la Mejor Obra Social de las Cajas de Ahorro’ , que enguany celebren la seua setena edició, reconeixen els millors programes d’actuació social de les caixes d’estalvis.

El jurat ha valorat “el gran esforç realitzat i que ha permés no solament donar a conèixer la més àmplia visió de l’obra de Sorolla, sinó poder contemplar a Espanya alguna de les seues obres (els 14 llenços de la sèrie Visió d’Espanya, propietat de la Hispanic Society of America) que, d’una altra manera, difícilment haurien pogut exposar-se en una mateixa mostra”. La iniciativa de Bancaixa va atraure més de dos milions de visitants per mitjà d’una exhibició itinerant per les principals ciutats espanyoles.

El jurat que atorga estos guardons està constituït per importants personalitats dels àmbits en què es desenvolupa l’obra social de les caixes. Està presidit per Pilar Citoler, presidenta del Reial Patronat del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia i entre els vocals es troben: Milagros del Corral, directora de la Biblioteca Nacional; Sebastián Mora, secretari general de Cáritas Espanya i Silverio Agea, director general de l’Associació Espanyola de Fundacions.

Premsa Fundació Bancaixa