Bancaixa i la Universitat de Jaén lliuren 20 beques per a completar la formació universitària fora d’Espanya

Bancaixa i la Universitat de Jaén (UJA) han lliurat hui les credencials de les Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a 20 estudiants d’aquesta universitat. La convocatòria conjunta de les dues institucions, que està dotada amb un pressupost de 40.000 euros, permetrà que els alumnes completen el seu currículum acadèmic mitjançant estades formatives en universitats dels Estats Units i Canadà. El lliurament de les beques ha estat presidit per la vicerectora d’Estudiants i Inserció Laboral de la UJA, Adoración Mozas, i pel director de Zona de Bancaixa, Enrique Ramírez.

L’import de cada beca d’aquesta tercera convocatòria del programa formatiu de l’Obra Social de Bancaixa i la Universitat de Jaén és de 2.000 euros. Entre els estudis que els alumnes becats completaran fora d’Espanya figuren els d’Enginyeria Industrial, Administració i Direcció d’Empreses, Psicologia, Biologia, Turisme, Dret i Filologia Anglesa.

Entre les universitats elegides pels estudiants de la Universitat de Jaén per a donar continuïtat als seus estudis a través de les BIB es troben Northern Arizona University, University of Central Florida, University Lethbridge, University of Northern Iowa i University of Southern Missisippi.

Al llarg de les tres convocatòries d’aquest programa de l’Obra Social de l’Entitat a la Universitat de Jaén, Bancaixa ha destinat 120.000 euros per a ampliar les possibilitats de formació de 60 estudiants.

Bancaixa va crear el 2006 el programa de Beques Internacionals Bancaixa, dins de la línia estratègica d’ajuda a la formació dels joves que desenvolupa la seua Obra Social. Aquest programa està present actualment en 50 universitats espanyoles. Al llarg d’aquests anys, el pressupost destinat a aquesta activitat ascendeix a 13,5 milions d’euros, que han beneficiat uns 14.000 alumnes.

La col·laboració entre Bancaixa i la Universitat de Jaén, a més de la convocatòria de les BIB, s’estén a l’àmbit de l’emprenedoria. Aquesta universitat és una de les 40 que a Espanya té la Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors, el propòsit de les quals és fomentar l’esperit i la vocació empresarial entre els universitaris.