La revista Inversión premia Bancaixa per la seua col•lecció d’obra gràfica de Picasso

La revista Inversión ha lliurat a Bancaixa el Premi a la “Millor Obra de Patrimoni Historicoartístic” per la tasca cultural i social feta a través de l’adquisició, recuperació i difusió de l’obra gràfica de Picasso. El premi, que va recollir ahir en un acte celebrat a Madrid el gerent de la Fundació Bancaixa, Miguel Ángel Utrillas, s’emmarca en la huitena edició dels premis a la Millor Obra Social de les Caixes d’Estalvis, que reconeixen cada any els millors programes d’actuació social de les caixes d’estalvis.

Bancaixa és l’entitat privada propietària de la major col·lecció d’obra gràfica de Picasso. L’Entitat va iniciar aquesta col·lecció l’any 1994 amb l’adquisició d’una primera sèrie, la Suite Vollard, composta per 100 gravats fets entre 1930 i 1937. En l’actualitat, entre els fons d’obra de Picasso inclosos en la Col·lecció Bancaixa figuren altres sèries tan rellevants com ara Suite 156, Suite 347, Caixa de Remordiments, Retrats de Família, Fumadors o Suite 60. Altres peces clau de l’obra de Picasso propietat de Bancaixa són els gravats en linòleum i la col·lecció d’un centenar de llibres il·lustrats.

El treball d’adquisició i recuperació de l’obra gràfica del pintor ha ampliat la presència de l’artista en la Col·lecció Bancaixa fins a aconseguir més de 2.000 peces, entre gravats, llibres il·lustrats i il·lustracions originals, annexes als llibres.

La finalitat d’aquesta col·lecció, juntament amb la tasca de recuperació de patrimoni artístic per ser adquisicions fetes en la seua majoria fora d’Espanya, és també la divulgació cultural. Per aquest motiu, Bancaixa ha exposat els seus fons d’obra gràfica de Picasso a través de 150 exposicions des del 1994. Aquestes mostres, per les quals han passat quasi 2,6 milions de persones en aquests 16 anys, s’han celebrat a Espanya, però també en països com ara Estats Units, Mèxic, Brasil, Cuba, Puerto Rico, República Dominicana, Holanda, Alemanya, Itàlia, Portugal, Grècia, Hongria o Corea del Sud.