La Universitat de Salamanca i Bancaixa presenten les Beques Internacionals Bancaixa

La Universitat de Salamanca i Bancaixa han presentat hui la tercera edició de les Beques Internacionals Bancaixa (BIB). A l’acte, que ha sigut presidit per Manuel Alcàntara, Vicerector de Relacions Internacionals i Cooperació, hi ha assistit Juan Carlos Soriano, del Departament de Joves de la Fundació Bancaixa, i nombrosos representants acadèmics i empresarials.

Les Beques Internacionals Bancaixa tenen l’objectiu d’estimular la mobilitat internacional dels estudiants per mitjà d’ajudes econòmiques. D’esta manera, els estudiants poden cursar els seus estudis en universitats de tota Amèrica, Austràlia, Àsia i Europa. El termini de sol·licitud de les beques, que poden ser per a un o dos semestres, estarà obert fins a dimarts que ve 18 de desembre.

Esta nova convocatòria amplia i augmenta el nombre de beques que ja va permetre que 45 estudiants de la Universitat de Salamanca realitzaren els seus estudis a l’estranger, l’any passat.

Bancaixa destina 3,4 milions d’euros a les Beques Internacionals Bancaixa, a les quals ja s’han subscrit 45 universitats de tot Espanya. El 2006, més de 2.800 estudiants van cursar els seus estudis en universitats d’altres països.

Seguint esta línia de compromís amb els joves, Bancaixa ha firmat recentment un acord de col·laboració amb la Fundació Universitat Empresa de València – ADEIT, pel qual s’atorgaran 250 beques per realitzar pràctiques en empreses europees a universitaris de totes les universitats espanyoles i de qualsevol titulació, amb la denominació BEQUES BANCAIXA LEONARDO ADEIT.

Enguany, l’entitat destinarà a la seua Obra Social un total de 74,7 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 25%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.