La Universitat d’Extremadura i Bancaixa creen una càtedra per a joves emprenedors

La Universitat d’Extremadura i Bancaixa inauguren hui, 21 de juny, la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors Universitat d’Extremadura.

La Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, que s’ha presentat este matí a l’edifici de Rectorat de la Universitat, es crea amb l’objectiu d’impulsar l’esperit emprenedor i la creació d’empreses.

Esta Càtedra desenvoluparà seminaris, tallers, conferències i cursos dirigits a empreses i a alumnes interessats a experimentar in situ diversos aspectes de l’activitat empresarial.

Entre les activitats previstes es troben iniciatives com:

· L’organització de seminaris, jornades, conferències sobre emprenedors, amb especial atenció als trets i particularitats de la creació d’empreses.

· L’assessorament a projectes empresarials de joves universitaris i investigadors.

· Programes d’investigació sobre l’emprenedor que donen suport i complementen la labor dels distints agents socials implicats en l’ajuda a la creació d’empreses.

Bancaixa, seguint la línia del seu Compromís Social, Els Joves, va iniciar la creació de càtedres per a joves emprenedors l’any passat, en col·laboració amb la Universitat de València, a fi de generar vocacions empresarials i oportunitats de creació de noves empreses . Recentment s’han posat en marxa altres càtedres, sent l’objectiu de Bancaixa crear una xarxa de càtedres en conveni amb universitats per tota la geografia espanyola.

XIII Premi Bancaixa Joves Emprenedors

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, té el ferm compromís de donar suport als joves emprenedors amb distintes iniciatives. En estos moments i fins al pròxim 30 de setembre està obert el termini d’inscripció del XIII Premi Bancaixa Joves Emprenedors encaminat a reforçar empreses de recent creació i impulsar projectes amb capacitat de permanència en el temps i prosperitat. Bancaixa hi repartirà 425.000 euros en 40 premis.

A més, desenvolupa cursos de formació per a joves empresaris dirigits a orientar-los en la creació de noves empreses o millorar les seues habilitats en diferents àrees de la gestió empresarial. Per estos cursos, que se celebren de manera presencial o a distància, han passat 150 empresaris de sis comunitats autònomes. Bancaixa destinarà enguany, més de 300.000 euros a la formació de joves empresaris amb diferents programes, ampliant-se el nombre d’estos i de CCAA en les quals estarà disponible.