La Universitat politècnica de Cartagena i Bancaixa impulsen projectes empresarials per mitjà de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors

Bancaixa i la Universitat Politècnica de Cartagena fomentaran l’esperit i la vocació empresarial i oferiran suport a les iniciatives emprenedores per mitjà de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors-Universitat Politècnica de Cartagena, presentada este matí a Cartagena pel rector, Félix Faura, i el Gerent de la Fundació Bancaixa, Miguel Ángel Utrillas.

El catedràtic Domingo García Pérez de Lema, director del Departament d’Economia Financera i Comptabilitat, dirigirà la Càtedra, el principal objectiu de la qual és fomentar les accions emprenedores i la creació d’empreses.

La Càtedra serveix de marc per a l’organització de seminaris, cicles, conferències o classes magistrals, com també per a la publicació de monografies sobre els temes objecte d’estudi de la càtedra, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa mantinga convenis.

En la seua línia de suport als joves, Bancaixa va ser pionera en la creació d’una Càtedra per a Joves Emprenedors en col·laboració amb la Universitat de València el 2006. L‘objectiu de l’Entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris diverses ferramentes per incrementar la seua preparació i facilitar la seua incorporació al món laboral. En estos moments, Bancaixa compta ja amb un total de 26 Càtedres per a Joves Emprenedors, i amb ajudes dirigides a promoure la creació d’ocupació i el Premi Bancaixa Joves Emprenedors.

Durant 2008 Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. La dotació per al 2008 arriba als 83 milions d’euros el que suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat i situa a l’entitat financera entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.

Premsa Fundació Bancaixa