La Universitat Politècnica i Bancaixa concedeixen 131 premis als millors projectes de final de carrera en empreses i institucions

Demà dimecres, 14 de desembre, a les 12.00 hores, tindrà lloc, al Paranimf de la Universitat Politècnica de València, l’entrega dels premis Bancaixa-UPV, que enguany compleixen la seua 14 edició i que s’atorguen als millors projectes final de carrera desenvolupats per estudiants de la UPV durant la realització de pràctiques en empreses o institucions, a través de programes de cooperació educativa.

L’acte, en què es farà entrega d’un total de 131 premis per a projectes de final de carrera de les diferents escoles tècniques i facultats dependents de la Universitat Politècnica, comptarà amb la presència dels alumnes premiats, de representants de les empreses i dels tutors, a més del vicerector d’Ocupació i Acció Social, Carlos Ayats i del vicerector de Professorat i Ordenació Acadèmica, José Luis Berne, per part de la UPV, i del vicepresident de la Fundació Bancaixa, Vicente Montesinos. També està prevista l’assistència del director general d’Universitats de la Generalitat Valenciana, José Miguel Saval i de la regidora d’Educació de l’Ajuntament de València, Ana Albert.

Cada un dels premis Bancaixa-UPV està dotat amb 3.300 euros, dels quals 1.800 són per a l’estudiant autor del projecte; 750 euros per al tutor en l’empresa o institució; i 750, per al tutor en la universitat. En total, la Fundació Bancaixa ha destinat 432.300 euros a aquesta convocatòria a què s’han presentat 752 candidatures. En els projectes de final de carrera presentats estan implicades 544 empreses, 579 tutors de la universitat i 744 tutors per part de les empreses on els estudiants han fet les pràctiques.

Entre els més de 700 projectes presentats en aquesta edició s’han seleccionat treballs com el realitzat per l’enginyer tècnic industrial Roberto Martín, anomenat CecTablet, una pissarra d’escriptura i dibuix per a persones invidents o amb dificultats de visió; un altre dels guardonats és l’alumne Lorenzo Sicilia, de l’ETS d’Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica, el projecte del qual ha consistit en la creació de dues aplicacions web que ajuden a la gestió de la informació geogràfica de Càritas València.

El projecte desenvolupat per l’alumne d’Enginyeria Informàtica Pablo Muñoz, en el qual un robot actua com a crupier en un joc semblant a la ruleta, amb regles semblants i en un tauler de joc adaptat per al robot, també ha sigut premiat. Aquest projecte ha comptat amb la participació de KUKA Robots IBÉRICA, gràcies a la seua col·laboració amb l’Institut ai2 de la UPV, que ha desenvolupat una aplicació demostrativa de les capacitats del robot, que té a més l’atractiu que els visitants poden interactuar-hi i participar en la partida, ja que permet fer apostes al número o color que desitgen.

L’objectiu d’aquests premis, que concedeixen les dues entitats, és guardonar aquells projectes desenvolupats en empreses i institucions segons els criteris de qualitat, grau d’aplicabilitat i millora que suposen per a l’empresa/institució i per a la societat valenciana. Des que es va iniciar aquesta col·laboració entre aquestes dues institucions, el 1997, la Fundació Bancaixa ha destinat un total de 5,3 milions d’euros a aquest programa de vinculació entre la universitat i l’empresa. En aquest període, han participat 10.111 alumnes i 6.806 empreses. Bancaixa i la UPV han premiat en aquests anys 2.445 projectes de final de carrera.

La col·laboració de la UPV i Bancaixa, a més de la convocatòria d’aquests premis, s’estén també a l’àmbit dels emprenedors. Aquesta universitat compta amb una Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors, l’objectiu de la qual és fomentar l’esperit i la vocació empresarial i protegir les iniciatives d’aquests universitaris. L’acte es retransmetrà en temps real en la web dels premis Bancaixa-UPV ( www.sie.upv.es ) i en el facebook del SIE.